خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

درخواست گران شدن ۲۰ درصدی برق از سوی وزیر نیرو

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۷۸

وزیر نیرو تامین پیک برق تابستان ۹۳ را از مشکلات جدی و پیش‌روی دولت در سال آینده دانست.

عضو کمیسیون انرژی از درخواست وزیر نیرو مبنی برگران شدن ۲۰‌درصدی بهای برق خبر داد و گفت: نباید برای تامین مالی وزارت‌خانه‌ها اولین راه دست‌کردن در جیب مردم باشد.

امیرعباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تاکید وزیر نیرو بر گران شدن ۲۰ درصدی برق اظهار داشت: وزیر نیرو با مطرح کردن مشکلات وزارت نیرو به دلیل کمبود بودجه این درخواست را در کمیسیون انرژی مطرح کرده است.

وی با انتقاد به این درخواست چیت‌چیان افزود: نباید اولین راه‌حلی که به ذهن مدیران ارشد وزارت‌خانه‌ها برای تامین مالی می‌رسد دست در جیب مردم کردن باشد، می‌توان با بررسی راه‌های دیگر این معضل را برطرف کرد؛ افزایش بهای محصول اولین و سهل‌الوصول‌ترین راه‌حل موجود است.

سلطانی با بیان برخی از این راهکارها اذعان داشت: تعویض دکل‌ها و سیم‌های فرسوده که تقریبا هدررفت و پرت ۳۰ درصدی برق را به همراه دارد می‌‌تواند یکی از راه‌های تامین مالی وزارت‌نیرو باشد.

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: بخش خصوصی نیز برای کار بدون گرفتن هزینه‌ای از دولت اعلام آمادگی کرده است که باید با کمک این بخش معضلات را از بین ببریم.

وی افزود: بهره‌گیری از نیروگاه‌های بادی و خورشیدی می‌تواند تامین کننده مناسبی برای برق کشور باشند، با هزینه‌هایی مقرون‌ به صرفه‌تر باشد به عنوان مثال از پتانسیلی که در سیستان‌و‌بلوچستان برای نیروگاه‌های بادی وجود دارد باید استفاده شود.

سلطانی در پایان یکی دیگر از دغدغه‌های مطرح شده از سوی وزیر نیرو را تامین پیک برق تابستان ۹۳ اعلام کرد و ادامه داد: وزیر نیرو در جمع اعضای کمیسیون اظهار کرد: امسال را با هر سختی که بود برق را تامین کردیم ولی به دلیل عدم تامین مالی نیرگاه‌ها این واحدها در مرز ورشکستگی و تعطیلی قرار دارند که این مشکل خود را برای پیک تابستان ۹۳ نشان خواهد داد. "

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز