خبرگزاری کار ایران

کاتب در اخطار قانون اساسی:

ایراد شورای نگهبان درباره تعیین تکلیف قانون تأمین اجتماعی رفع نشده است

کد خبر : ۱۱۱۶۷۰

ایرادی که از سوی شورای نگهبان در خصوص طرح دو فوریتی تعیین تکلیف تأمین اجتماعی اشخاصی که ده سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده اند در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی و رفع نشده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه ایرادی از سوی شورای نگهبان درباره تعیین تکلیف تأمین اجتماعی اشخاص گرفته است رفع نشده است، گفت: ایرادی که همچنان به قوت خود باقی است نباید به رأی گذاشته شود.

به گزارش ایلنا، غلامرضا کاتب، در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۱۱۲، گفت: ایرادی که از سوی شورای نگهبان در خصوص طرح دو فوریتی تعیین تکلیف تأمین اجتماعی اشخاصی که ده سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده اند در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی و رفع نشده است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تبصره ۳ بند ۳ ماده ۸۰ قانون تأمین اجتماعی در تاریخ ۲۰ اسفند سال ۱۳۸۶ به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده و لغو آن با توجه به نظر تفسیری این شورا خلاف اصل ۱۱۲ قانون اساسی است و تبصره ۲ طرح در دستور کار مجلس با آن مغایرت دارد.

گفتنی است در تبصره ۲ طرح مذکور دولت مکلف شده اعتبار مورد نیاز برای اجرای قانون تعیین تکلیف تأمین اجتماعی اشخاصی که ۱۰ سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده اند از محل درآمدهای موضوع تبصره ۲ پیش بینی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز