خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی:

وعده ۸۰۰ هزارتومانی احمدی‌نژاد به بازنشستگان محقق نشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۹

هم اکنون دریافتی بیش از ۸۰ درصد مستمری بگیران کمتر از ۵۰۰ هزار تومان است که به هیچ‌وجه با هزینه‌های روز بازنشستگان همخوانی ندارد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: اگر دولت منابع لازم برای همسان سازی مستمری کارگران بازنشسته را فراهم کند، وعده رئیس جمهوری مبنی بر رسیدن حداقل پرداختی‌های سازمان به ۸۰۰ هزار تومان محقق خواهد شد.

اکبرخباز‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با یادآوری سخنان رئیس جمهوری در هفته تامین اجتماعی امسال، در خصوص اینکه حداقل مستمری هر کارگر بازنشسته و از کارافتاده نباید از ۸۰۰ هزار تومان کمتر باشد گفت: درحال حاضر به دلیل پرداخت نشدن مطالبات معوقه سازمان متوسط مستمری‌ها بالغ بر ۵۰۰ هزار تومان است.

وی درعین حال یادآور شد: هم اکنون دریافتی بیش از ۸۰ درصد مستمری بگیران کمتر از ۵۰۰ هزار تومان است که به هیچ‌وجه با هزینه‌های روز بازنشستگان همخوانی ندارد.

رئیش کانون کشوری بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی ادامه داد: به موجب قانون بودجه سال ۸۸، دولت می‌بایست به سازمان تامین اجتماعی مبلغ ۲۵۰۰ هزار میلیارد تومان بابت همسان سازی مطالبات بازنشستگان کشوری، لشگری و تامین اجتماعی پرداخت می‌کرد.

وی بابیان اینکه از این مبلغ تنها ۹۷۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد گفت: در صورت پرداخت مابقی طلب سازمان می‌توان مستمری کارگران بازنشسته و از کارافتاده را تا سقف مستمری کارمندان و نظامیان بازنشسته افزایش داد.

وی گفت: از آنجایی که مدیریت فعلی سازمان تامین اجتماعی توانسته است از طریق تعامل با دولت تمامی ۳۷ هزار میلیارد تومان مطالبات معوقه سازمان را وصول کند انتظار داریم تا درخصوص وصول این طلب نیز اقدام مقتضی صورت گیرد.

خباز‌ها همچنین خواستار توزیع کالاهای یارانه‌ای میان بازنشستگان شد و گفت: در شرایط تورمی کنونی که تنها به هرخانواده بازنشته ۲۲ هزار تومان بابت بن پداخت می‌شود باید از کراگران بازنشسته حمایت کرد زیرا آن‌ها توان حضور مجدد در بازار کار را ندارند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی همچنین در خصوص وضعیت بیمه تکمیلی کارگران بازنشسته گفت: از حدود یک هفته پیش قرارداد جدیدی میان کانون عالی و شرکت بیمه دی منعقد شده است.

وی بایان اینکه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی حدود یک میلیون و هفصد هزار عضو دارد گفت: تاکنون حدود نیمی از اعضای کانون به همراه افراد تحت تکفل خود از مزایای بیمه تکمیلی استفاده می‌کرده‌اند که تعداد آن‌ها بالغ بر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

خباز‌ها گفت: اعضای کانون در سراسر کشور می‌توانند در صورت تمایل از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز