خبرگزاری کار ایران

گزیده سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم خراسان شمالی؛

افزایش قیمت‌ها و بیکاری جزو دغدغه‌های مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۸

سیاست تحدید نسل باید تغییر کند/قضاوت من از پیشرفت کشور مثبت است/دولت‌هایی که تاکنون در کشور روی کار آمده‌اند به سمت هدف ها رفته‌اند/منازعات خطی و جناحی و سیاسی نتوانسته است ثبات کشور را از بین ببرد..

ایلنا - بجنورد: رهبر انقلاب گفت: با لاف و گزاف گفتن در مسائل انقلاب موافق نیستم/از مشکلات اقتصادی عبور می‌کنیم
مقام معظم رهبری در جمع پرشور مردم ولایتمدار استان خراسان شمالی با اشاره به پیشرفتهای کشور در حوزه‌های مختلف تاکید کردند: قضاوت من از پیشرفت کشور مثبت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع پرشور مردم خراسان شمالی ضمن تشکر از مردم این استان برای حضور گسترده در خیابان‌ها، شور و نشاط و سرزندگی را از جمله مشخصه‌های این مردم خواندند و خاطرنشان کردند: استان خراسان شمالی جزو ۱۰ استان بر‌تر علمی کشور است و مردم این دیار غیور، دیندار، مرزبان، سرزنده، بانشاط و شجاع هستند.

گزیده بیانات مقام معظم رهبری به شرح زیر است:

ـ نشاط و سرزندگی و آماده به کاری بعد از انقلاب تا به امروز در سرتاسر کشور وجود دارد و این موضوع برای ملتی که درصدد حرکت رو به جلو و ترقی و تعالی و به دنبال حیات طیبه است یک موهبت بزرگ قلمداد می‌شود.

ـ نشاط و سرزنده بودن نعمت بزرگی است ولی کافی نیست. برای رفتن به قله‌ها شرط‌های دیگری وجود دارد از جمله اینکه باید یک نقشه راه و هدف و چشم‌انداز و ترسیم خط سیر حرکت وجود داشته باشد و پس از این مرحله نیز رصد کردن دائم این حرکت لازم است. من اصرار دارم که جوانان عزیز و نخبگان کشور امروز به این مسائل اصلی توجه داشته باشند، چراکه ما امروز این‌ها را نیاز داریم.

ـ هدف‌های این حرکت از اول انقلاب هم در شعارهای مردم و هم در بیانات امام (ره) ترسیم شده و نقشه راه نیز به طور اجمالی معلوم شده و بعد در طول زمان در این سال این نقشه راه مدون، پخته و تکمیل شده است و امروز ملت ایران می‌داند که چه می‌خواهد و دنبال چیست.

ـ اگر بخواهیم هدف‌های ملت ایران را در یک مفهوم خلاصه کنیم که بتواند تا حدود زیادی خواسته‌های عمومی کشور و ملت را بیان کند و در بر بگیرد، آن مفهوم کلیدی عبارت از مفهوم «پیشرفت» است.

ـ در غرب با یک جهت مادی به پیشرفت نگاه می‌کنند. پیشرفت در نظر آن‌ها در درجه اول پیشرفت در ثروت و پیشرفت در علم، ‌ نظامی و فناوری است اما در منطقه اسلامی ابعاد بیشتری دارد و پیشرفت در علم، اخلاق، ‌ عدالت، رفاه عمومی و... را شامل می‌شود.

- هدف، پیشرفت است و در این مسیر رصد کردن مرحله به مرحله وظیفه نخبگان است.

- وظیفه نخبگان در هر مرحله شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدید‌ها، برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از فرصت‌ها و جلوگیری از خطر تهدید‌ها و آگاه کردن مردم در این مسیر است.

- قضاوت من از پیشرفت کشور مثبت است.

- در دوران سی ساله انقلاب به طور مرتب پیشرفت کردیم و به طور طبیعی کندی و تندی بوده است.

- پیشرفت کشور و ملت به سوی قله‌ها هرگز متوقف نشده ‌است.

- نخبگان سیاسی، ‌ علمی و روحانی باید با شناسایی ضعف‌ها پیشرفت کشور را تسریع کنند.

- ساز و برگ اصلی پیشرفت عزم، امید و تلاش است.

- اگر ساز و برگ اصلی پیشرفت وجود داشته باشد هیچ خطری به معنای واقعی خطر نیست و خطر واقعی این است که ساز و برگ اصلی از میان برود.

ـ اگر ملتی توانست امید، ‌ عزم و تلاش خود را حفظ کند هیچ مشکلی برایش مشکل محسوب نمی‌شود.

ـ یک عرصه رویارویی ملت ایران با یک مجموعه دشمن وجود دارد که آن را هم دشمن شروع کرده است. در راس دشمن‌ها هم شبکه خطرناک‌ خبیث صهیونیستی است که متاسفانه ملت‌های غربی و بعضا و به خصوص دولت آمریکا تحت تاثیر این شبکه است و این‌ها از اول انقلاب با انقلاب و جمهوری اسلامی مخالفت کردند و کینه این مردمی که انقلاب کردند را به دل گرفتند الان هم همین‌جور است.

ـ حالا در این صحنه رویارویی یک طرف ملت ایران است و یک طرف برخی از قدرت‌هایی که با ملت ایران کینه‌ورزانه دشمنی می‌کنند.

ـ ملت ما دارای عزم، امید، استعداد بر‌تر، ‌ نسل جوان پرانگیزه و پرتلاش است و در همه میدان‌ها این حضور نسل جوان در میدان علم که امروز در دنیا به آن اعتراف می‌کنند و همچنین در میدان فناوری و در میدان‌های گوناگون اجتماعی خود را نشان می‌دهد.

ـ حرکت ما از اول انقلاب تا امروز سیر صعودی داشته است که نتیجه‌اش پیشرفتی است که تاکنون حاصل شده است و آن مقداری که به تناسب سال‌ها به دست آورده‌ایم با توجه به دشمنی‌هایی که با ما شده برجسته است.

ـ کشور ما امروز در خدمات عمومی، معنویات، دانش و فناوری و در زیربنا‌ها برجسته و ممتاز است.

ـ ثبات سیاسی کشور در درجه اول بسیار ممتاز بوده است و دولت‌های گوناگون که با وجود اختلاف‌نظر‌ها و سلایق سیاسی روی کار آمده‌اند ثبات داشته‌اند و به سمت هدف‌ها رفتند و منازعات خطی و جناحی و سیاسی نتوانسته است ثبات کشور را از بین ببرد.

ـ یکی از مهم‌ترین موجودی‌های با ارزش ما نسل جوان تحصیل‌کرده است که این نسل شجاعت، امید و نشاط و تحرک دارد.

ـ یکی از خطاهایی که خود ما کردیم این بوده که تحدید نسل از اواسط دهه ۷۰ به این طرف باید متوقف می‌شد. مسئولان کشور در این باره اشتباه کردند و خود بنده هم سهیم هستم.

- نسل جوان را باید حفظ کرد.

- سیاست تحدید نسل باید تغییر کند.

- اگر نسل جوان کنونی را بتوانیم در مرحله آینده نیز حفظ کنیم این نسل جوان همهٔ مشکلات را حل می‌کند.

- مشکل اساسی برای پیشرفت کشور نداریم.

-افزایش قیمت‌ها و بیکاری جزو دغدغه‌های مردم است.

- مشکلی اساسی که مسئولان و کشور نتوانند آن را حل کنند وجود ندارد.

- ملت ایران از مشکلات اقتصادی عبور خواهد کرد.

- در طول سی سال انقلاب دشمنان خواستند آتش‌هایی را روشن کنند که نتوانستند؛ در ماه‌های اول انقلاب تحریک قومیت‌ها بود. پس از آن جنگ تحمیلی راه انداختند و امروز مسئله تحریم را بزرگ می‌کنند.

- تحریم برای امروز و دیروز نبوده و نیست البته تحریم‌ها را زیاد کردند ولی اثر نکرد.

- امروز تحریم را به مساله هسته‌یی مرتبط کردند که دروغ است.

- آنچه دشمنان را از ملت ایران عصبانی می‌کند سرافرازی، ‌ استقلال و عدم تسلیم است و به همین دلیل با اسلام بد هستند و به پیامبر اسلام اهانت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز