خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته انرژی اتاق بازرگانی اصفهان:

ارزش دلالی در جامعه بیشتر از تولیدکنندگی است

کد خبر : ۱۱۰۹۴

جامعه ایران امروز، به سمت دلالی و واسطه‌گری در حال پیشروی است، به طور مثال یک فرد با خرید و فروش سکه و دلار امروز بیش از هر شغل دیگری می‌تواند درآمدزایی کند.

ایلنا - اصفهان: رئیس کمیته انرژی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: دلالی و واسطه‌گری خرید و فروش در جامعه ایران ارزش فراتری از تولیدکنندگی پیدا کرده در حالی که در کشورهای در حال توسعه جایگاه تولید کننده از دلالان بسیار بالا‌تر است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رضا خیامیان در ششمین کمیسیون تجارت اتاق اصفهان با انتقاد از اینکه جامعه ایران امروز، به سمت دلالی و واسطه‌گری در حال پیشروی است، افزود: به طور مثال یک فرد با خرید و فروش سکه و دلار امروز بیش از هر شغل دیگری می‌تواند درآمدزایی کند.

وی خواستار در نظر گرفتن شرایط ویژه برای قراردادهای ارزی شد و ادامه داد: تولید کنندگانی که قراردادهایی با نرخ ارز مرجع منعقد کرده‌اند و امروز نمی‌توانند به تعهداتشان عمل کنند و اجرای این بند می‌تواند تولیدکنندگان را در شرایط پرنوسان فعلی ارز کمک کند.

رئیس کمیته انرژی اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به ناتوانی تولیدکنندگان در پرداخت عوارض ماشین آلات در گمرک در شرایط افزایش نرخ ارز، یادآور شد: در شرایطی که بانک‌ها تسهیلاتی ارایه نمی‌کنند تولیدکنندگان نمی‌تواند با ارز ۳ هزار تومان عوارض گمرکی پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه نوسانات نرخ ارز و قیمت‌ها شرایط دشواری برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است افزود: اهمیت و توجه ویژه به این مساله تا اندازه‌ای می‌تواند به فعالان اقتصادی کمک کند.

جعفر ذره بینی شرایط فعلی واحدهای تولیدی را بسیار دشوار عنوان کرد گفت: هر واحدی که امسال به خوبی فعالیت خود را به پایان برساند می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

وی خواستار لحاظ کردن شرایط فورس ماژور برای قراردادهای تجاری شد و افزود: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی وظیفه دارد مسایل و مشکلات اعضای خود را پیگیری و راهکارهای قانونی را به اطلاع مسئولان دولتی برساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز