خبرگزاری کار ایران

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا:

رهبران سیاسی ما اعتقادی به کار حزبی ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۳۶

جریان احمدی‌نژاد باید در چارچوب یک تشکل و حزب و با اساسنامه و مرامنامه مشخصی فعالیت کند / سران کشور ما اگر چه می‌گویند به احزاب معتقدیم اما هیچ یک برای دبیرکل شدن و تشکیل حزب پیش قدم نمی‌شوند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: سران کشور هرچند درمورد ضرورت وجود کار حزبی در کشور سخن می‌گویند اما خود اعتقادی به ایجاد حزب و کار تشکیلاتی ندارند. اگر چه می‌گویند به احزاب معتقدیم اما هیچ یک برای دبیرکل شدن و تشکیل حزب پیش قدم نمی‌شوند.

مهدی آیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ادامه جلسات احمدی‌نژاد با دولتمردان خود در ساختمان لادن گفت: برخورد با همهٔ اشخاص حقیقی، حقوقی احزاب، جناح‌های سیاسی و افراد شاخص جریان‌ها باید قانونی باشد و جریانات ساختمان لادن و جلسات محفلی اگر غیرقانونی باشد باید از لحاظ قانونی مانع آن شد.

نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوگانگی در برخورد با شخصیت‌های سیاسی مردم را ناامید می‌کند، گفت: ما شاهد بودیم که جناح‌های وابسته به احمدی‌نژاد وارد خط قرمز‌ها شدند و حقوق ملی بسیاری نادیده گرفته شد و اگر اموال دولتی در دست دولتمردان احمدی‌نژاد است باید بابرخورد قانونی و قضایی اموال پس گرفته شود.

آیتی تاکید کرد: ما بر این باوریم که مواضع پنهان جریان احمدی‌نژاد باید آشکار شده و به صورت قانونی با آن برخورد شود.

وی گفت: انتظار می‌رود اگر این جریان قصد فعالیت برای ادامه حضور خود در قدرت را دارد باید در چارچوب یک تشکل و حزب و با اساسنامه و مرامنامه مشخصی فعالیت کند تا مردم با مواضع و رویکردهای آنان آشناتر شوند نه اینکه نزدیک به زمان انتخابات افراد بی نام و نشان سیاسی را وارد عرصه کرده و در مقابل اقداماتشان هم پاسخگو نباشند.

این فعال سیاسی در مورد مشکلات احزاب تصریح کرد: با گفتن اینکه ما نیاز به حزب داریم احزاب پا نمی‌گیرد و انتقاد بزرگ به صاحبان قدرت این است که خود را فراجناحی و فارغ از وابستگی به احزاب می‌دانند که این لفظ فرا جناحی بسیار به احزاب آسیب زننده است.

نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سران کشور هرچند درمورد ضرورت وجود کار حزبی در کشور سخن می‌گویند اما خود اعتقادی به ایجاد حزب و کار تشکیلاتی ندارند. اگر چه می‌گویند به احزاب معتقدیم اما هیچ یک برای دبیرکل شدن و تشکیل حزب پیش قدم نمی‌شوند.

آیتی تاکید کرد: لفظ فراجناحی لفظی ضد حزبی است و زمانی که فراجناحی بودن ارزش سیاسی تلقی می‌شود و وزیر‌ها در دفاعیهٔ خود در مجلس خود را به عنوان شخصی فارغ از جناح سیاسی معرفی می‌کنند نمی‌توان به آینده احزاب امیدوار بود.

وی ادامه داد: این گفته که فردی سیاسی نبوده و فراجناحی هستم، در عرصه بین المللی خنده دار است و تا زمانی که این شعار‌ها به عنوان ارزش تلقی می‌شود در کشور ما حزب تشکیل نمی‌شود.

وی تاکید کرد: در آینده هم چشم اندازی برای فعالیت احزاب دیده نمی‌شود زیرا سران و رهبران سیاسی ما اعتقادی به کار حزبی ندارند و دلیل این عملکرد این است که حزب قدرت شخص را در قدرت شورا‌ها و جمع توزیع می‌کند و افراد در احزاب قدرت متمرکز قبل از حزب را ندارند.

آیتی در پایان تاکید کرد: هرگز در جهان سوم حزب تشکیل نمی‌شود زیرا مدیریت در این کشورها قائم به شخص است و حزب قدرت متمرکز را مانع می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز