خبرگزاری کار ایران

داور نوجوان مشاور مدیر اجرایی جشنواره تاتر همدان شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۰

دومین روز جشنواره تئاتر کودک ونوجوان در میان استقبال پرشور تماشاگران و حضور هنرمندان کودک ونوجوان بر صحنه تئاتر رقم خورد.

ایلنا - همدان: پنج نمایش صحنه ای سهم دومین روز جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بود که در این بین نمایش «هزار درنا» کاری از رکسانا مهرافزون توانست موجب شگفت زدگی هنرمندان و میهمانان داخلی و خارجی شد. این نمایش روایت زندگی ساداکو جنگ زده هیروشیمایی بود که توانست با بازی هنرمندان نوجوان اشک تماشاگران را جاری کند. هزار درنا از جمله آثاری بود که مور استقبال تماشاگران قرار گرفت اما این حضور کودکان و نوجوانان تنها به داخل سالن ها ختم نشد و هنرمندان تئاتر خیابانی که برای نخستین بار در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان قدم های خود را برمی دارند با اجرای آثار خود به بین مردم رفته بودند نیزبا اقبال و حضور گرم علاقه مندان به تئاتر مواجه شدند.

*خاطره گویی با انار و چای

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان فقط به اجرای نمایش و برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی خلاصه نمی شود بلکه هنرمندان شرکت کننده در جشنواره شبها دور هم جمع می شوند و خاطره گویی می کنند.

در سومین شب برگزاری جشنواره هنرمندان پیشکسوت در کنار جوان تر ها در لابی هتل بابا طاهر که میزبان میهمانان جشنواره است، دور هم جمع شدند و برای هم خاطره تعریف کردند. در این برنامه حسین محب اهری خاطراتی بامزه از دوان کودکی و نوجوانی اش تعریف کرد. رضا فیاضی هم دو قطعه از سروده های خود را خواند و گفت: خوبی فوق برنامه ها این است که بچه ها را به هم نزدیکتر می کند. دکتر قطب الدین صادقی هم خاطراتی نقل کرد و درباره ریشه واژه فستیوال سخن گفت که به معنای ضیافت است و فقط در اجرای تئاتر خلاصه نمی شود.

بچه های شرکت کننده در برنامه خاطره گویی در فضایی صمیمی و دوستانه در کنار یکدیگر با انار و چای پذیرایی شدند و بعد از پشت سر گذشتن یک روز پر کار و پر برنامه، ساعتی را به صحبتهای دوستانه اختصاص دادند. همچنین رضا فیاضی از کامبیز صمیمی مفخم یاد کرد و گفت: چون او عاشق لبخند بود، از همه می خواهم به یاد او لبخند بزنند.

*کاروان تئاتر سیار به خانه برگشت

کاروان تئاتر سیار که با اجرای تئاتر در20 شهر و روستای استان همدان به استقبال نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رفته بود روز گذشته به کار خود پایان داد.

این کاروان در شهرهای نهاوند، صالح اباد، فامنین، ملایر، همدان، کبودر آهنگ، قهاوند، رزند، تویسرکان و... 20 نمایش ویژه گروه سنی مخاطبان کودک و نوجوان را اجرا کرد.

کاروان تئاترسیار از 10 تا 17 مهرماه میهمان استان همدان بود.

*غرفه هایی برای آشتی کودکان با کتاب

سالن های تئاتر شهر همدان با برپایی غرفه های نمایشگاه کتاب به آشتی کودکان و نوجوانان با کتاب و کتابخوانی پرداخته اند. ارائه تازه های نشر در حوزه تئاتر بسیاری از هنرمندان، هنرجویان و علاقه مندان هنر تئاتر را نیز مجذوب این غرفه های فروش کتاب کرده است.

ارائه کتاب های مورد علاقه کودکان در غرفه های جداگانه شور و هیجان خاصی را در بین خانواده هایی که به تماشای تئاتر می آیند، ایجاد کرده است.

*داور نوجوان مشاور مدیر اجرایی جشنواره شد

حسین قاسمی هنر داور نوجوان نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان روز گذشته با حکمی از سوی قائم مقام ستاد برگزاری جشنواره در همدان به عنوان مشاور مدیر اجرایی انتخاب شد.

در حکمی که برای انتصاب این نوجوان صادر شده آمده است: «نظر به تجربیات، شادابی، تحرک، پویایی و صداقت ذاتی شما در دوره کودکی و نوجوانی و شناخت و اطلاعات شما از حوزه داوران و تئاتر به این سمت منصوب می شوید».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز