خبرگزاری کار ایران

کارگردان فیلم فرزند خوانده:

کوزه بی‌دسته سینمای کودک دچار رکود است

کد خبر : ۱۱۰۵۵

زمانی که وارد عرصه فیلمسازی برای کودکان شدم یک موی سپید نداشتم اما امروز دیگر یک موی سیاه هم ندارم. در واقع ما در این سینما مو سپید کرده‌ایم و رکود آن برای ما ناراحت کننده است.

ایلنا - اصفهان: کارگردان فیلم فرزند خوانده، دلایل رکود سینمای کودک را آنقدر روشن دانست که کسی آن را نمی‌بیند و گفت: چرا باید دهه ۷۰ شاهد دوران طلایی سینمای کودک باشیم وامروز این سینما دچار رکود باشد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، وحید نیکخواه آزاد شامگاه سه شنبه در نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی فرزندخوانده در بیست وششمین جشنواره فیلم‌های کودکان ونوجوانان، با خواندن شعری از سعدی، اظهار داشت: «کوزه بی‌دسته چو دیدی به دو دستش بردار». در واقع انگار این شعر را سعدی برای وضعیت سینمای کودک ما سروده است که باید مدافع آن باشیم و با تمام توان از آن حمایت کنیم.

این کارگردان سینمای کودک افزود: زمانی که وارد عرصه فیلمسازی برای کودکان شدم یک موی سپید هم نداشتم اما امروز دیگر یک موی سیاه هم ندارم. در واقع ما در این سینما مو سپید کرده‌ایم و رکود آن برای ما ناراحت کننده است.

وی درباره مضمون فیلم فرزند خوانده گفت: این فیلم روایتگر نوعی از سینماست که یک قهرمان ندارد و با روایت چند قصه همزمان که در هم تداخل نیز دارند به مشکلات پدر و مادر‌ها با کودکان و لطمه‌هایی که ناخواسته به آن‌ها می‌زنند می‌پردازد.

نیکخواه آزاد با اشاره به اینکه ساخت این فیلم همزمان با آثار زیادی بود، گفت: نخستین انتخاب ما هیچ کدام از این بازیگران نبودند اما با توجه به بودجه کار و در دسترس بودن بازیگران آن‌ها را انتخاب کردیم که در ‌‌نهایت برای شخص من راضی کننده بود.

این کارگردان سینمای کودک درباره علت انتخاب روزهای نزدیک به سال تحویل برای فیلم خاطرنشان کرد: چرا باید خارجی‌ها اینقدر درباره کریسمس فیلم بسازند و ما فیلمی درباره نوروز نداشته باشیم؟ این سومین فیلمی بود که درباره ایام عید نوروز و سال تحویل ساختم و فکر می‌کنم که بازهم نوروز برای فیلمسازان جای کار دارد.

نیکخواه آزاد درباره علت افت سینمای کودک اظهار داشت: این موضوع علت‌های زیادی دارد و یکی از آن‌ها این است که مانند همه کشورهای جهان سوم، سینما در اختیار بخش خصوصی نیست. فیلمسازی که با هزینه شخصی فیلم می‌سازد برای سرنوشت فیلم اهمیت بیشتری قائل است و نگران بازگشت سرمایه‌اش است.

وی در ادامه در رابطه با بازگشت جشنواره فیلم کودک به اصفهان تصریح نمود: خوشحالم که جشنواره بازهم به اصفهان بازگشته است. این رفت و آمدهای جشنواره به شهرهای دیگر و تغییرات مدیریتی به سینمای کودک ضربه زیادی می‌زند البته ادامه برگزاری جشنواره در اصفهان باید با تخصصی‌تر شدن و افزایش کیفیت همراه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز