خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

سطوح زیر کشت گردوی آذربایجان شرقی، به ۱۱ هزار و۵۰۰ هکتار رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۲۰

جشن برداشت محصول گردو در شهرستان اسکو برگزار شد.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سطح زیر کشت گردو در استان به ۱۱ هزار و۵۰۰ هکتار رسیده و تولید این محصول به ۱/۳ تن در هکتار افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان درجشن برداشت محصول گردو در شهرستان اسکو در روستای گنبرف اظهار داشت: شهرستان اسکو با سطح زیرکشت یک هزارو۶۵۰ هکتار گردو رتبه اول استان را در تولید این محصول به خود اختصاص داده است.
وی بابیان اینکه یکی از نیازهای شهرستان که نقش مهمی نیزدر ایجاد اشتغال بخصوص جوانان دارد، راه اندازی کارگاه‌های کوچک و بزرگ بسته بندی و صنایع فراوری محصولات کشاورزی به ویژه گردو می‌باشد افزود: با بسته بندی خوب و مناسب محصول، زمینه عرضه و فروش گردو با قیمت بالا‌تر و ایجاد زمینه اشتغالزایی در سطح شهرستان فراهم می‌شود.
محمدیان اضافه کرد: متاسفانه به علت فقدان صنایع بسته بندی و فراوری، محصول تولیدی به قیمت نازلی از کشاورزان خریداری می‌شود که به هیچ وجه جوابگوی هزینه‌های تولیدی آن نبوده و امید می‌رود با تشکیل تعاونی‌ها از ضرر و زیان تولید کنندگان این محصول پر ارزش جلوگیری شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه برگزاری جشن برداشت گردو بی‌تردید، فرصتی برای معرفی این محصول با ارزش و قدردانی از بهره برداران پرتلاش این محصول مهم بوده و بخصوص شکل گیری تشکل‌های صنفی جهت پیگیری مسائل و مشکلات این محصول و نیز توسعه صنایع فرآوری و تکمیلی قسمت‌های مختلف این درخت، گام بلندی در توسعه شهرستان و منطقه به شمار خواهد آمدگفت: درحال حاضر فقط از مغز گردو استفاده می‌شود و این درحالی است که سایر فراورده‌های این محصول نیز درآمدزاست.
وی با بیان اینکه تامین نهال‌های پیوندی و ترویج کشت آن‌ها، تعویض تاج درختان بویژه دردرختان کم سن وسال و نیز ترویج سایر عملیات اصلاحی مثل تغذیه صحیح و بهینه درختان، اصلاح تراکم و هرس، در راستای افزایش کمی وکیفی محصول تولیدی همچنان تداوم خواهد یافت افزود: با توسعه این عملیات می‌توان در سالهای آتی علاوه بر افزایش کیفیت محصول، به عملکرد تا دو برابر فعلی تولید محصول خوشبین بود.
در پایان این مراسم، از باغداران نمونه این شهرستان به اسامی حسن سرداری، اکبر بشیری، محمد مظلومی، رسول حمیدی وجلال زمان‌زاده و همچنین مجری طرح تعویض تاج درختان گردوی این شهرستان حسن شاهگلی با اهدای لوح تقدیر وجوایزی تقدیر به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز