خبرگزاری کار ایران

جشنواره شعر بسیج از عوامل مهم در ادبیات مقاومت و دفاع مقدس است

کد خبر : ۱۰۹۹۳۹

یک کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی: برگزاری جشنواره های شعر با موضوع بسیج از عوامل مهم و تاثیرگذار در تعمیق ادبیات مقاومت و دفاع مقدس محسوب می شود. "

یک کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی معتقد است: برگزاری جشنواره های شعر با موضوع بسیج از عوامل مهم و تاثیرگذار در تعمیق ادبیات مقاومت و دفاع مقدس محسوب می شود. "

به گزارش ایلنا امیر عباس ابراهیمی " افزود: شعر بسیج عرصه هنرنمایی شاعران و پاسداران ارزشهای والای دفاع مقدس بوده که می توان به وسیله آن در گرایش بیشتر نسل نوپای انقلاب و قشر جوان و نوجوان جامعه اسلامی ایران که الگوی مقاومت و ایثار در راه آرمان و اعتقادات به شمار می رود تاثیر شگرفی ایجاد کند.

وی ادامه داد: قداست و عظمت بسیج را می توان در قالب الفاظ شاعرانه به بهترین وجه نمایش داد و در این راه مطالعه و کسب آگاهی همه جانبه از ابعاد مختلف دفاع مقدس و شجره طیبه بسیج که مولود خجسته انقلاب اسلامی و دوران هشت ساله جنگ به شمار می رود می تواند به خلق آثار هنری و ادبی قابل توجه و تحسین برانگیز منجر شود.

وی گفت: امروز توجه به شعر بسیج و ادبیات مقاومت و پایداری از نیازهای مهم عرصه فرهنگ و هنر و ادب ایران به شمار رفته و بر این اساس برگزاری چنین جشنواره ها و کنگره هایی می تواند احیاگر شعر بسیج و عامل بالندگی بیش از پیش شعر دفاع مقدس شود.

این کارشناس ارشد ادبیات فارسی اظهار کرد: استان ایلام به عنوان خط مقدم دوران جنگ تحمیلی ظرفیتهای بسیار ارزشمندی برای خلق آثار هنری به ویژه شعر دوران دفاع مقدس و بسیج را دارد.

وی گفت: فضای حکم بر این استان ظرفیت لازم برای خلق و نشر اشعار و آثار ادبی به ویژه شعر بسیج و ادبیات پایداری و مقاومت را داراست.

وی بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی فرصتی برای آشنایی و تبادل افکار پویندگان شعر بسیج محسوب شده تا با بهره گیری از تجارب هم در راه توسعه و تعمیق ادبیات مقاومت و به ویژه شعر بسیج گام بردارند.

استان ایلام به عنوان عروس زاگرس هشتم لغایت ۱۱مهرماه میزبان ششمین جشنواره سراسری شعر بسیج است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز