خبرگزاری کار ایران

ابوالفضل جلیلی:

برپایی جشنواره کودک، نیازمند عشق به کودکان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۲۰

اینکه من برای کودکان فیلم بسازم و در آخر لوحی برای ساخت این فیلم به من داده شود کافی نیست زیرا باید از فیلمساز حمایت شود تا سال‌های بعد هم بتواند در این ژانر فیلم بسازد.

ایلنا: «ابوالفضل جلیلی» گفت: برپایی جشنواره کودک، بیش از هر چیز دیگری نیازمند شناخت و عشق به کودکان و نوجوانان است.


به گزارش ایلنا، «ابوالفضل جلیلی» در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: برای برپایی موفق جشنواره کودک و نوجوان باید عاشق کودکان بود و تمام کسانی که در این جشنواره فعالیت می‌کنند باید از متخصصان تربیتی و روان‌شناسی در حیطه کودک باشند.


وی در ادامه با اشاره به لزوم حمایت از سینماگر کودک و نوجوان افزود: اینکه من برای کودکان فیلم بسازم و در آخر لوحی برای ساخت این فیلم به من داده شود کافی نیست زیرا باید از فیلمساز حمایت شود تا سال‌های بعد هم بتواند در این ژانر فیلم بسازد و نیمه کاره سینمای کودک را‌‌ رها نکند. باید دید با توجه به اینکه سالهاست که جشنواره فیلم کودک برگزار می‌شود کودکان چند درصد جشنواره را می‌شناسند؟


وی در ادامه به لزوم گسترده‌تر شدن تعریف بخش بین‌الملل جشنواره کودک و نوجوان تأکید کرد و افزود: ما باید بتوانیم در این جشنواره فرهنگ کشورمان را مبادله کنیم.


برنده پروانه زرین بهترین کارگردانی چهارمین جشنواره کودک و نوجوان برای گال، همچنین گفت: در این جشنواره باید به موضوعاتی مانند بچه‌های بی‌سرپرست و بچه‌های کار توجه داشته باشیم و از خود بپرسیم که تا به امروز در این سال‌هایی که جشنواره برگزار شده به کدامیک از این موضوعات پرداخته‌ایم؟ این جشنواره به نام کودک برگزار می‌شود اما ۹۰ درصد محتوای آثار آن در مورد بزرگسالان است.


این فیلمساز که با فیلم‌هایی چون «گال»، «رقص خاک»، «یک داستان واقعی»، «دان» و… در بیش از ۲۰۰ جشنواره خارجی شرکت کرده و جوایز معتبری را به دست آورده است، خاطرنشان کرد: من به هر کشور خارجی که می‌روم با کودکان صحبت می‌کنم و در آنجا ورک‌شاپ می‌گذارم ضمن اینکه در کشورهای اروپایی و ژاپن هم کلاس گذاشته‌ام و برای کودکان خارجی برنامه دارم. در حالیکه این فعالیت‌ها باید برای کودکان و نوجوانان کشور خودمان باشد اما متاسفانه این امکان در کشور ما فراهم نیست.
برگزیده دهمین جشنواره کودک و نوجوان برای فیلم «دت یعنی دختر» با بیان اینکه باید از تجربه فیلمسازان کودک در این جشنواره استفاده کنیم، گفت: باید جشنواره‌ها را طوری برگزار کنیم که بازدهی داشته باشند و تنها هزینه‌ای بر دوش دیگران نباشد.


برنده پلنگ نقره‌ای لوکارنو برای «رقص خاک» همچنین با اشاره به لزوم حضور فیلمسازان قدیمی سینمای کودک در این عرصه گفت: مسئولان دولت قبلی پول‌های کلان را هزینه کارهای بیهوده کردند اما به بخش فرهنگ بی‌توجه بودند.


جلیلی گفت: اگر روزی جشنواره به دست من باشد، می‌گویم تنها برای این جشنواره عشق کارساز است نه پول.


بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشتنام پیامبر اکرم(ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز