خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از فعالان گردشگری استان:

باید مسیر توسعه گردشگری را هموار کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۵۵

فعالیت در حوزه گردشگری توجیه‌پذیر شده است.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد که باید مسیر توسعه گردشگری را هموار کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی در مراسم تجلیل از فعالان گردشگری آذربایجان شرقی، گفت: صنعت گردشگری یکی از شاخصه‌های پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای است و تاثیرات این صنعت در بخش‌های مختلف جامعه، ملموس و آشکار است.
وی با بیان اینکه اصل مهم در توسعه، افزایش تولید ناخالص ملی به جای تلاش برای نزدیکی به غرب است، افزود: نفوذ غرب هم جنگ‌آفرین و هم فقرآفرین است و اگر تولید ناخالص ملی از رهگذر نزدیکی با غرب به دست بیاید نتیجه‌ای شوم و نافرجام خواهد داشت.
بیگی تصریح کرد: باید با تکیه بر قابلیت‌های خود برای دست‌یابی به استقلال اقتصادی که زمینه‌ساز استقلال سیاسی است تلاش کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه گردشگری یکی از زمینه‌های توسعه اقتصادی و افزایش تولید ناخالص ملی است، گفت: شرایط حوزه گردشگری نسبت به گذشته تفاوت بسیاری کرده، انواع و اقسام مشکلاتی که در چند سال گذشته در این حوزه وجود داشت غالبا حل شده و توجیه‌پذیری فعالیت در صنعت گردشگری، امروز بیشتر به چشم می‌آید.
وی با اشاره به تحولات اقتصادی و افزایش نرخ ارز، خاطرنشان کرد: دولت هم این نکته را دریافته است که قیمت ارز نباید پایین بیاید، چون بنا داریم که از تولید و صادرات حمایت کنیم.
علیرضابیگی افزود: سیاست دولت در این زمینه موجب محدودیت در سفرهای گردشگری ایرانیان به خارج از کشور و ضمنا افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور می‌شود که نتیجه آن رونق گردشگری خواهد بود.
وی با اشاره به توجه دولت به موضوع دیپلماسی گردشگری و مصداق بارز آن در استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: زمانی که دولت جمهوری آذربایجان به صورت یکجانبه، قانون رفت و آمد بدون روادید اتباع دو کشور را لغو کرد و موجب اعمال محدودیت در سفر اتباع ایرانی به این کشور شد، چه بسا انتظار داشت که دولت جمهوری اسلامی ایران هم در پاسخ، اقدام مشابهی انجام دهد؛ اما چون دولت و نظام اسلامی به اصل دیپلماسی گردشگری معتقد است این کار انجام نشد و ما همچنان به خاطر سهولت در رفت و آمد اتباع آذربایجانی، قانون لغو روادید را اجرا می‌کنیم که این امر، حاکی از اراده نظام برای تقویت گردشگری است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری سلامت در استان و نقش آن در ایجاد اشتغال، گفت: امروز به واسطه این موضوع، تغییرات مهمی در حوزه گردشگری اتفاق افتاده است، مثلا در برخی از بافت‌های مسکونی ما، مراکز اقامتی به وجود آمده یا بیمارستان‌های ما درخواست ایجاد باجه ارزی کرده‌اند که همه این‌ها حاکی از اثرگذاری این صنعت است.
وی با تاکید بر اینکه باید مسیر توسعه گردشگری را هموار کنیم، افزود: اقدامات زیادی در این راستا انجام شده اما کافی نیست، باید به حوزه نرم‌افزاری و تصویب قوانین لازم برای تسهیل گردشگری بیشتر توجه کنیم.
علیرضابیگی خاطرنشان کرد: اکنون برخی از بنگاه‌های اقتصادی ما اقدام به ایجاد کانون‌های گردشگری یا مجتمع‌های رفاهی و اقامتی مختص به خود می‌کنند، اما اگر بستری قانونی فراهم کنیم که این بنگاه‌ها، خدمات خود را از طریق هتل‌ها و مراکز گردشگری عمومی ارایه کنند و برای آن‌ها مقرون به صرفه باشد شاهد توسعه صنعت گردشگری خواهیم بود.
استاندار آذربایجان شرقی استفاده از فضای مجازی در راستای توسعه صنعت گردشگری را مورد تاکید قرار داد و گفت: گردشگران در هر نقطه دنیا باید بتوانند به اطلاعات گردشگری استان دسترسی داشته باشند، حتی می‌توان جاذبه‌های گردشگری استان را از طریق فضای مجازی معرفی کرد؛ این یک موضوع بدیهی است اما خلاء آن محسوس است.
وی تاکید کرد: اقدام لازم در این زمینه باید در دستور کار سازمان میراثفرهنگی استان قرار گیرد.
علیرضابیگی همچنین با تاکید بر اهمیت آموزش در حوزه گردشگری و توانمندسازی و سطح‌بندی نیروی انسانی در این حوزه، خاطرنشان کرد: تا زمانی که به این قابلیت‌ها دست نیافته‌ایم نمی‌توانیم ادعای توسعه گردشگری داشته باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه از رهگذر ایجاد زیرساخت‌ها، شاهد گشایش‌های بسیاری در حوزه گردشگری هستیم، اظهار داشت: مراکز اقامتی و گردشگری ما نه تنها در فصل گردشگری پر از گردشگران است، بلکه در سایر فصول شاهد تکمیل ظرفیت آن‌ها هستیم و این امر، سودآور بودن فعالیت در حوزه گردشگری را نشان می‌دهد.
وی با تاکید بر الگوسازی در زمینه گردشگری، گفت: در این راستا حتما باید به برندهای بین‌المللی و اصیل دست پیدا کنیم تا زمینه جذب گردشگر، بیشتر فراهم شود و باید به این نکته توجه کنیم که هرچه قدر امکان انتخاب گردشگران، وسیع‌تر بوده و گزینه‌های متعددی پیش روی آن‌ها باشد نشانه توسعه صنعت گردشگری است.
وی با بیان اینکه امروز تبریز به عنوان مرکز اقتصادی شمال غرب کشور و الگوی مراودات بین‌المللی شناخته می‌شود، افزود: ظرفیت‌های اقتصادی تبریز به عنوان کانون صنعت و تولید ایجاب می‌کند که مدیران استان در مسیر توسعه گردشگری اهتمام بالایی داشته باشند و ضمنا فعالیت در حوزه گردشگری هم مقرون به صرفه باشد.
علیرضابیگی تصریح کرد: ما تنها سازمان میراثفرهنگی را در حوزه گردشگری مسئول نمی‌دانیم، بلکه این سازمان نقش مدیریتی دارد و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه اهتمام کافی داشته باشند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر رعایت موازین و شئون اسلامی در حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: تکیه بر موازین اسلامی و ایجاد فضای امن برای نوامیس مردم، موجب جلب اعتماد و اقبال مردم خواهد شد و در این زمینه اولین مسئول، صاحبان مجتمع‌ها و مراکز گردشگری هستند.
در این مراسم فعالان صنعت گردشگری استان با اهدای لوح تقدیر از خدمات و تلاش‌های استاندار آذربایجان شرقی در زمینه توسعه و شکوفایی صنعت گردشگری قدردانی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز