خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی در نوزدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور:

مردم، عامل اصلی در شکل‌گیری حماسه اقتصادی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۵۲

نوزدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با محوریت حماسه اقتصادی بسترساز افزایش صادرات غیرنفتی با حضور صاحبان صنایع، اندیشمندان، اقتصاددانان، تجار، دانشگاهیان و مسئولان ملی و محلی به مدت دو روز در اتاق بازرگانی تبریز آغاز به کار کرد.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه حماسه اقتصادی مستلزم فراهم کردن بستر حضور مردم در حوزه اقتصادی است، افزود: مردم، عامل اصلی برای شکل‌گیری حماسه اقتصادی هستند و باور به این مهم، دستیابی به توسعه اقتصادی را امکان‌پذیر می‌کند.
به گزارش ایلنا احمد علیرضابیگی صبح امروز(چهارشنبه) در نوزدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز، همت و غیرت مردم ایران را تکمیل‌کننده زیرساخت‌های توسعه اقتصادی دانست و افزود: مقام معظم رهبری هم با تکیه بر اراده و قدرت مردم، موضوع حماسه سیاسی و اقتصادی را مطرح کردند و امروز که تحقق حماسه سیاسی، موجب حیرت جهانیان شده است باید خود را برای مشارکت در تحقق حماسه اقتصادی آماده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: دست‌یابی به استقلال سیاسی که آرمان انقلاب اسلامی ماست اقتضا می‌کند که در حوزه اقتصاد بتوانیم اثرگذاری و توسعه بیشتری را شاهد باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه توسعه به مفهوم نزدیکی به غرب نیست، گفت: باید بتوانیم از ثروت‌هایی که خداوند برای ما به ودیعه گذاشته است به درستی استفاده کنیم و تحقق این امر مهم در جمهوری اسلامی قابل تصور است.
وی با اشاره به ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی، اظهار داشت: اگر میزان تولید نفت کشور در بهترین حالت، روزانه یک میلیون بشکه باشد درآمد نفتی ما سالانه بیش از ۴۰ میلیارد دلار نخواهد بود که در قیاس با هزینه‌های کشور، رقم قابل توجهی نیست، لذا ضرورتا باید بر توسعه صادرات غیرنفتی تکیه کنیم.
علیرضابیگی با بیان اینکه خوشبختانه امروز نسبت به سالیان گذشته، مسیر توسعه صادرات غیرنفتی به مراتب مناسب‌تر و هموار‌تر است، افزود: اهتمام دولت به تثبیت نرخ ارز و تلاش برای بهبود فضای کسب و کار در کنار بهبود فضای بین‌المللی و اتصال به اقتصاد جهانی که ضامن موفقیت اقتصاد کشور در شرایط کنونی است، آینده روشنی را برای توسعه صادرات غیرنفتی نوید می‌دهد.
وی عملکرد استان آذربایجان شرقی در حوزه صادرات را بهترین گواه برای توسعه صادرات غیرنفتی خواند و اظهار داشت: صادرات استان از ۱.۱ میلیارد دلار در سال ۸۴، امروز به بیش از ۲.۱ میلیارد دلار رسیده و این آمار نشان می‌دهد که بستر توسعه صادرات در آذربایجان شرقی مهیاست.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری چهار دوره همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در تبریز، خاطرنشان کرد: گرچه تصور می‌شد که با وجود فضای تحریم، این همایش‌ها توفیقی به دست نیاورند اما امروز در سایه چنین اقداماتی میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان به بیش از ۱.۷ میلیارد دلار رسیده، ضمن اینکه ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان نیز تکمیل شده است و برای پاسخگویی به نیاز سرمایه‌گذاران در حال احداثشهر صنعتی ۱۰ هزار هکتاری بعثت هستیم.
وی افزود: همه این دستاورد‌ها در کنار دلبستگی مردم آذربایجان شرقی به انقلاب اسلامی و تلاش برای رشد و شکوفایی که به شکل برجسته‌ای خود را نشان می‌دهد نویدبخش آینده‌ای روشن برای استان و افقی طلایی برای ملت ایران برای دست‌یابی به توسعه اقتصادی است.
علیرضابیگی با قدردانی از بانیان و دست‌اندرکاران همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی، گفت: راهبرد اساسی این همایش در ۱۹ دوره برگزاری آن، امروز به عنوان یک موضوع استراتژیک در جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود و خوشبختانه با ایمان و باوری که نسبت به ضرورت صادرات غیرنفتی وجود دارد، هر سال شاهد برگزاری بهتر این همایش هستیم.
گفتنی است نوزدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با محوریت حماسه اقتصادی بسترساز افزایش صادرات غیرنفتی با حضور صاحبان صنایع، اندیشمندان، اقتصاددانان، تجار، دانشگاهیان و مسئولان ملی و محلی به مدت دو روز در اتاق بازرگانی تبریز آغاز به کار کرد.
در مراسم افتتاحیه این همایش، علاوه بر استاندار آذربایجان شرقی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی(ECO) نیز سخنرانی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز