خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت تحقیق از تأمین اجتماعی:

اجازه نمی‌دهیم این تحقیق تفحص به سرنوشت قبلی دچار شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۰۵

چکیده: «میلیارد‌ها تومان پول در صندوق تامین اجتماعی توسط مدیرعامل(سابق) حیف و میل شده است. / ۴۰ درصد بازار داروی کشور، ۴۰ درصد تولید سیمان کشور، ۲۰ درصد تولید قیر کشور، ۷۰ درصد تولید جابجایی ریلی و۵۰ درصد نفت کشور در اختیار شرکت‌های زیرمجموعه شستا قرار دارند.»

عضو کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی اعلام کرد: اعضای هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) در شرکت‌های متعدد عضو هستند و فروش محصولات این شرکت بر اساس قانون در بورس صورت نگرفته و به افراد انحصاری فروخته شده است. علاوه بر این، خرید و فروش اموال توجیه اقتصادی ندارد و واگذاری شرکت‌ها نیز خلاف قانون بوده است.

به گزارش ایلنا، در ادامه نشست خبری هیأت تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی، پس از سخنان محجوب، رئیس این هیأت، «حسین دهدشتی» طراح این تحقیق و تفحص گفت: سازمان تامین اجتماعی، سازمان گسترده‌ای است که بیش از ۳۰ میلیون نفر از اقشار آسیب پذیر جامعه عضو آن هستند و بخشی از حقوق خود را برای امنیت آینده‌شان به این سازمان می‌پردازند بنابراین سازمان تامین اجتماعی باید ساختار خوبی داشته باشد تا این سرمایه بتواند آینده مردم را تامین کند.

وی با اشاره به گزارشات متعدد مردمی ناشی از نارضایتی از خدمات درمانی این سازمان و تخلفات شرکت‌های زیرمجموعه شستا گفت: حضور افراد سیاسی و مسئله دار در دو سال اخیر نگرانی ما را نسبت به سازمان بیشتر کرد و موجب شکل گیری این تحقیق و تفحص شد.

وی افزود: عزل و نصب‌های بی‌قاعده، تخلفات شرکت شستا و خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی سه بحثمهم تحقیق و تفحص ما از این سازمان است.

وی با بیان اینکه شرکت شستا با سرمایه ۲ میلیاردی آغاز به کار کرد و در سال ۹۰ سرمایه‌اش ۳۹ هزار میلیارد تومان است گفت: شرکت شستا برای مدیریت این منابع مالی تشکیل شده است، ۳۰۰ شرکت زیرمجموعه شرکت شستا هستند که شامل ۷ تا ۱۰ هلدینگ اقتصادی‌اند.

دهدشتی ادامه داد: ۴۰ درصد بازار داروی کشور، ۴۰ درصد تولید سیمان کشور، ۲۰ درصد تولید قیر کشور، ۷۰ درصد تولید جابجایی ریلی و۵۰ درصد نفت کشور در اختیار شرکت‌های زیرمجموعه شستا قرار دارند.

وی با بیان اینکه یک سری انتصابات در شرکت شستا صورت گرفته که قواعد و ضوابط کار‌شناسی بر آن حاکم نبوده و تابع روابط بوده است، تصریح کرد: یک ماه و ده روز است که دوستان در سازمان تامین اجتماعی مستقر شده‌اند تا این تحقیق و تفحص را بررسی کنند.

نماینده آبادان در مجلس ادامه داد: اعضای هیئت مدیره شرکت شستا در شرکت‌های متعدد عضو هستند و فروش محصولات این شرکت بر اساس قانون در بورس صورت نگرفته و به افراد انحصاری فروخته شد. علاوه بر این خرید و فروش اموال توجیه اقتصادی ندارد و واگذاری شرکت‌ها نیز خلاف قانون بوده است.

وی در خصوص علت طولانی شدن روند تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: به دلیل عدم نظارت کافی سازمان تامین اجتماعی در شرکت شستا و همچنین عدم نظارت کافی شرکت شستا بر شرکت‌های زیرمجموعه، کسب اطلاعات با تاخیر همراه بود. به همین دلیل تحقیق و تفحص طولانی شد.

وی ادامه داد: برای اینکه اطلاعات دقیق تری را به دست آوریم اطلاعیه‌ای منتشر شد تا افراد اطلاعات و اسناد خود را از تخلفات این شرکت به کمیته تحقیق و تفحص ارائه دهند همچنین شماره فکس ۸۸۸۸۰۳۴۰ برای ارائه اسناد و مدارک در اختیار مردم قرار گرفته است.

اجازه نمی‌دهیم این تحقیق تفحص به سرنوشت قبلی دچار شود

در ادامه این جلسه،نادر قاضی‌پور عضو کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه دیروز در کمیسیون صنایع علی رغم لشکرکشی دولتی‌ها تحقیق و تفحص از فولاد را به تصویب رساندیم گفت: تحقیق و تفحص برای روشن حقایق است.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در روند بررسی تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی پرونده‌ای در دست داریم که رقم بالایی به فردی داده شده اما آن فرد اعلام می‌کند گیرنده نیست. این حسابرسی‌ها کلاهبرداری عظیم است.

قاضی‌پور تصریح کرد: قوه قضائیه باید به این امر مهم رسیدگی کند. میلیارد‌ها تومان پول در صندوق تامین اجتماعی توسط مدیرعامل(سابق) حیف و میل شده. قوه قضائیه باید پس از انتشار گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی دادسرای مستقلی را با ۱۰۰ قاضی به بررسی پرونده‌های این سازمان اختصاص دهد.

وی اظهار داشت: پول‌هایی در سازمان تامین اجتماعی به کد‌ها پرداخته شده و به جای اسم افراد کدهایی آورده شده بنابراین مشخص نیست که آیا این پول‌ها به فرد پرداخته شده و یا حیف و میل شده است.

وی افزود: مبلغ بالایی به چهار حقوق‌دان پرداخت شده اما اسامی آن‌ها نیامده برای حقوقدانان و نمایندگانی که پول پرداخت شده کد گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: به همشهریان آقا هر کس پایش به تهران رسیده ۵ تا ۲۰ میلیون تومان پول پرداخت شده است.
وی در پایان تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی مثل مجلس هشتم پایمال شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز