خبرگزاری کار ایران

قائید رحمت در اخطار قانون اساسی:

با اولویت دادن دانشگاه‌های بومی مانع از تعالی فرهنگ می‌شویم

کد خبر : ۱۰۹۶۱۹

اصل ۳ و ۱۹ و ۲۳ قانون اساسی تاکید دارد که بی عدالتی و تبعیض ناروا نباید در جامعه وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مجلس نباید اجازه تصویب قوانینی که منجر به بی عدالتی می شود را بدهد، گفت: اصل ۳ و ۱۹ و ۲۳ قانون اساسی تاکید دارد که بی عدالتی و تبعیض ناروا نباید در جامعه وجود داشته باشد.

به گزارش ایلنا، عباس قائیدرحمت در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل سوم، نوزدهم و بیست و سوم قانون اساسی گفت: براساس تبصره ۳ و ۴ ماده واحده طرح اصلاح بند ۳ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو دردوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی منجر به تبعیض ناروا می شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در تبصره ۳ با اولویت دادن دانشگاه های بومی مانع از تعالی رشد و فرهنگ می شویم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در تبصره ۴ نیز همین مشکل وجود دارد چرا که ما مانع این مسئله می شویم که فرد مقاطع بالاتر را تحصیل و بعد به منطقه خود بازگردد.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با رد کردن این تذکر گفت: این افراد از ابتدا تعهد می‌ دهند که امتیازی بگیرند و محرومیت را نیز قبول می کنند بنابراین این مسئله بی عدالتی محسوب نمی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز