خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

اجرای عدالت دغدغه قاضی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۹۴

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اجرای عدالت مهمترین وظیفه قاضی است و نباید اجازه دهد هیچ عاملی خدشه ای در اجرای آن وارد کند.

ایلنا: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اجرای عدالت مهمترین وظیفه قاضی است و نباید اجازه دهد هیچ عاملی خدشه ای در اجرای آن وارد کند. حجت الاسلام والمسلمین علی توکلی در جمع قضات محاکم بدوی و تجدید نظر کرمان افزود: اتقان آراء قضات در گرو علم، دانش، تخصص، آگاهی و شم قضائی است که باید همواره در جهت کسب آن گام بردارد.

به گزارش خبرگزاری کرمان وی یادآوری و توجه به آینده و اتفاقات پیش رو را خواستار شد و اظهار داشت: اگر قیامت باورمان باشد و به «فمن یعمل مثقال ذرةٍ» ایمان داشته باشیم همواره در برخورد‌ها، معاشرت‌ها و حرکت‌های خود دقت بیشتری خواهیم کرد.

این مقام قضائی خاطر نشان کرد: هر کار نیک و بدی که انجام بگیرد یکسری آثار وضعی بر آن مترتب است که در زندگی ما رخ نمائی خواهد کرد و این امر لزوم مواظبت در رفتار و اعمال را مسجل می‌کند.

وی یادآوری سوگند روز اول قضاوت و اجرای عدالت بدون حب و بغض را خواستار شد و اظهار داشت: وظیفه قاضی اجرای عدالت است و نباید اجازه دهد وهیچ عاملی خدشه‌ای در روند عدالت ایجاد نماید.

حجت الاسلام والمسلمین توکلی نسبت به وسوسه‌های شیطان که همواره بر سر راه انسان‌هاست هشدار داد و گفت: شیطان همیشه با حیله‌های مختلف انسان را احاطه می‌کند تا انحراف و لغزش از مسیر اصلی را فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: خوشنامی و اعتبار نعمتی است که با آسانی به دست نمی‌آید و انسان باید برای تحصیل و حفظ آن تلاش نماید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: پرداختن به امور قضایی و فرو رفتن در حقوق و جزا روح را فرسوده می‌کند و انسان باید با مطالعه کتب دیگر رشته‌ها و با مضامین مختلف اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی لطافت روح خود را همواره حفظ نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز