خبرگزاری کار ایران

شمار بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی از مرز ۳۳ میلیون نفر گذشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۴۵

چکیده: «هم اکنون ۸ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۹۵۲ نفر بیمه‌شده اجباری، ۵۴۳ هزار و ۵۵۳ نفر بیمه‌شده اختیاری، ۷۲۲ هزار و ۴۳۰ نفر بیمه مشاغل آزاد، ۸۶۶ هزار و ۵۴۰ نفر بیمه‌شده راننده، ۴۶۱ هزار و ۴۷۵ نفر بیمه‌شده قالی‌باف، ۴۸۳ هزار و ۸۱۲ نفر بیمه‌شده کارگران ساختمانی و ۳ هزار و ۲۹۷ نفر تحت‌پوشش سایر بیمه‌های سازمان تامین اجتماعی هستند».

تعداد ۳۳ میلیون و ۱۱ هزار و ۴۴۰ نفر تا پایان سال گذشته تحت‌پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۲ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۲۵۸ نفر بیمه‌شده اصلی و ۲۰ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۱۸۲ نفر بیمه‌شده تبعی بوده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی و براساس گزارش دفتر آمار و محاسبات اقتصادی، تعداد مستمری‌بگیران تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی تا پایان سال ۱۳۹۱،۴ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۷۶۷ نفر بوده است که از این تعداد ۲ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۸۷۶ نفر مستمری‌بگیر اصلی و ۲ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۹۱ نفر مستمری‌بگیر تبعی بوده‌اند.

همچنین از مجموع بیمه‌شدگان اصلی، بالغ بر ۸ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۹۵۲ نفر بیمه‌شده اجباری، ۵۴۳ هزار و ۵۵۳ نفر بیمه‌شده اختیاری، ۷۲۲ هزار و ۴۳۰ نفر بیمه مشاغل آزاد، ۸۶۶ هزار و ۵۴۰ نفر بیمه‌شده راننده، ۴۶۱ هزار و ۴۷۵ نفر بیمه‌شده قالی‌باف، ۴۸۳ هزار و ۸۱۲ نفر بیمه‌شده کارگران ساختمانی و ۳ هزار و ۲۹۷ نفر تحت‌پوشش سایر بیمه‌ها بودند.

براساس این گزارش تعداد کارگاه‌های فعال کشور تا پایان سال گذشته نیز یک‌میلیون و ۱۹۶هزار و ۹۸۹ نفر بوده است.
گفتنی است مجموع بیمه‌شدگان تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی با احتساب مستمری‌بگیران آن سازمان به ۳۷ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۲۰۷ نفر می‌رسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز