خبرگزاری کار ایران

ظریف:

سیاست خارجی بر اساس منویات مقام معظم رهبری پیگیری خواهد شد

کد خبر : ۱۰۹۵۳۳

تاکنون با حدود شصت وزیر امور خارجه از پنج قاره جهان دیدار و مواضع جمهوری اسلامی ایران را تشریح و درباره توسعه مناسبات دو جانبه گفتگو کرده ام / سیاست دولت کانادا، برای مردم این کشور بجز نگرانی و خجالت، چیزی دیگری به دنبال نیاورده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل، نتانیاهو را منزوی ترین فرد در این سازمان جهانی نامید.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر در نیویورک گفت: از نتانیاهو بجز دروغگویی، فریب و ایجاد ترس انتظاری نداریم ولی از مردم دنیا انتظار داریم که این دروغ ها را بی پاسخ نگذارند.

وی افزود: نباید اجازه دهیم کسانی که در شصت سال گذشته مردم فلسطین را به خاک و خون کشیده اند، بیشترین ظلم ها و تجاوزها را کرده اند و امروز با سلاح اتمی خود بیشترین خطر را برای منطقه و دنیا ایجاد کرده اند، بخواهند خود را طرفدار خلع سلاح و یا حمایت از حقوق بشر معرفی و مظلوم نمایی کنند و از دنیا باج بگیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما چنین اجازه ای را به رژیم صهیونیستی نخواهیم داد چون بیست و دو سال است رژیم صهیونیستی به دروغ می گوید که ایران شش ماه دیگر سلاح هسته ای خواهد داشت، دنیا باید بعد از این همه سال، واقعیت دروغ ها را بفهمد و نباید اجازه دهد که وی با این دروغ ها، هوش و فهم جامعه بین المللی را به سخره گیرد.

محمد جواد ظریف در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به واکنش های متفاوت درباره سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک و رویدادهای خبرساز آن گفت: احساسات در سیاست خارجی مضر است و این مهم به صبر و حوصله نیاز دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: مردم باید یقین کنند که سیاست خارجی بر اساس منویات مقام معظم رهبری پیگیری خواهد شد و در این پیگیری ما ذره ای در مورد آرمان ها، اهداف و حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد، البته با زبانی که بهانه را از جنگ طلبان و آتش افروزان بگیرد.

وی افزود: امیدوارم دوستان با اجماع داخلی، پشت سر رئیس جمهور منتخب مردم قرار گیرند تا بتوانیم با لطف خدا، هدایت مقام معظم رهبری و عنایات ویژه ای که ایشان دارند و نیز دعای مردم شریف، اهداف کشور را پیش ببریم و به بهبود وضع مردم کمک کنیم.

محمد جواد ظریف تشریح سیاست های دولت تدبیر و امید را از ضروریات سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک خواند و گفت: بسیاری مشتاق بودند این سیاست ها را بشنوند و به همین خاطر ما بیشترین دیدارها را نسبت به سال های گذشته با کشورهای مهم و به درخواست آنها داشتیم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: با همه کشورهای مهم غربی، آسیایی و آمریکای لاتین که درخواست دیدار کردند، موضوعات دو جانبه، فضای جدید بین المللی و موضوع هسته ای نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی درباره دیدار ظهر دوشنبه خود با ناوی پیلای کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز گفت: ما در این دیدار وضع حقوق بشر و ضرورت نگاهی واقع بینانه و مبتنی بر واقعیات درباره وضع حقوق بشر در ایران را به دور از بازی های سیاسی بررسی کردیم.

محمد جواد ظریف با اشاره به سیاسی کاری های دولت کانادا در قبال کشورمان گفت: سیاست های دولت کانادا، برای مردم این کشور بجز نگرانی و خجالت، چیزی دیگری به دنبال نیاورده است.

وی افزود: در زمینه انتخابات مردم ایران نیز شاید غیر از رژیم صهیونیستی، فقط کانادا تنها دولتی است که دیدگاه متفاوتی را درباره مردم ایران دنبال می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: بسیار مایه تاسف است که مردم متمدنی مثل مردم کانادا، دولتی دارند که رفته رفته به بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و در دنیا، همانند این رژیم موضع می گیرد و با کسانی که با اسرائیل مشکل دارند، برخوردهای بی منطق و غیرعقلانی می کند و اکنون این دولت، پیگیر وضع حقوق بشر در ایران است.

محمد جواد ظریف افزود: به خانم پیلای، کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل متحد هم گفتم که با این وضع آنچه بیش از هر چیز ضربه می بیند، شان حقوق بشر و شان ساز و کار بین المللی حقوق بشر است.

وی همچنین نتایج دیدارش با کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل متحد را شروعی خوب ارزیابی کرد و گفت: خانم ناوی پیلای نیز از تحولات اخیر استقبال کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به دیدارهای متعددش در حاشیه نشست شصت و هشتم مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: تاکنون با حدود شصت وزیر امور خارجه از پنج قاره جهان دیدار و مواضع جمهوری اسلامی ایران را تشریح و درباره توسعه مناسبات دو جانبه گفتگو کرده ام.

وی افزود: در روزهای آینده نیز با چند شبکه خبری، مصاحبه خواهم داشت و در مراکز تحقیقات شورای روابط خارجی آمریکا، سخنرانی مفصلی همراه با سوال و جواب دارم و در انجمن آسیایی نیز جلسه ای سه تا چهار ساعته خواهم داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان گفت: فکر می کنم زمینه ای فراهم شده است تا از طرق دیپلماسی رسمی، دیپلماسی رسانه ای و نیز دیپلماسی عمومی به صورت هماهنگ و منسجم، در جهت سیاست های عزتمندانه جمهوری اسلامی کار کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز