خبرگزاری کار ایران

پاسخ وزرای اطلاعات و ارشاد به نمایندگان كمیسیون امنیت

کد خبر : ۱۰۹۵۰

خدا را شكر می‌كنیم كه امروز نظام جمهوری اسلامی از اقتدار امنیتی و دفاعی لازم برخوردار است و دستگاه اطلاعاتی كشور كاملا مسلط بر شرایط است و به موقع هشدار داده و می‌دهد و همچنین به موقع برخورد كرده و خواهد كرد.

وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و اطلاعات با حضور در جلسه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به سوالات نمایندگان پاسخ داده و توضیحاتی را ارائه كردند.

به گزارش ایلنا، در ابتدای جلسه حیدرپور، نماینده مردم شهرضا در مجلس توضیحاتی را در خصوص ضرورت بحث و بررسی در مورد وضعیت و شرایط اقتصادی مطرح كرد و برخی از اعضای كمیسیون نیز نظرات خود را ارائه كردند.

همچنین در این جلسه حقیقت‌پور سوال خود را در مورد حفظ عزت و منزلت حجاج ایرانی از حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح كرد و حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال حقیقت‌پور گفت: در سال‌های اخیر فعالیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی با محوریت "دیپلماسی فرهنگی" به طور گسترده‌تر و جدی‌تر از گذشته انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره به توانمندی‌های موسوی رییس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: برنامه برائت از مشركین به نحو سال‌های گذشته در صبح روز عرفه برگزار خواهد شد و سایر برنامه‌ها نیز همانند گذشته انجام می‌شود.

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور مصلحی، وزیر اطلاعات در جلسه این كمیسیون، گفت: وزیر اطلاعات به سوالات قاسم جعفری، علیرضا سلیمی و محمد دهقان نمایندگان بجنورد، محلات و چناران و طرقبه پاسخ داد.

وی افزود: نمایندگان سوال‌كننده از وزیر اطلاعات این درخواست را داشتند كه چرا وزارت اطلاعات در دستگیری و برخورد با مافیای خرید و فروش ارز سریع‌تر و جدی‌تر برخورد نكرده است كه در پاسخ به این سوال مصلحی گفت: خدا را شكر می‌كنیم كه امروز نظام جمهوری اسلامی از اقتدار امنیتی و دفاعی لازم برخوردار است و دستگاه اطلاعاتی كشور كاملا مسلط بر شرایط است و به موقع هشدار داده و می‌دهد و همچنین به موقع برخورد كرده و خواهد كرد.

مصلحی اظهار داشت كه دستگاه اطلاعات بر مبادلات ارز كاملا مسلط است و اخلال‌گران و سوداگران را كاملا تحت نظر دارد و به موقع اقدامات لازم را انجام خواهد داد البته پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شده است.

نقوی‌حسینی در ادامه خاطرنشان كرد: الیاس نادران نماینده تهران از مصلحی سوال كرد كه چه كسی از مدعیان دفاع از محرومان دهها آپارتمان دارد؟ نادران در توضیح سوال گفت كه معاون اول رییس جمهور ادعای مذكور را داشته و می‌تواند مخاطبان بسیاری داشته باشد و سوال ما این است كه مخاطب این ادعا كیست؟ وزیر اطلاعات در پاسخ گفت: ضمن این كه معتقدیم این موضوع ارتباطی با وزارت اطلاعات ندارد ولی در حال بررسی و جمع‌آوری اطلاعات هستیم و به موقع گزارش خواهیم داد.

در این جلسه كمیسیون از زحمات نیروهای ولایی، پرتلاش و زحمت‌كش اطلاعات تقدیر كرد و اعلام آمادگی كرد تا موانع و مشكلات قانونی بر سر راه وزارت اطلاعات را با تهیه طرح‌های قانونی رفع كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز