خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در نطق میان دستور:

فساد مالی دولت‌ها را تهدید می‌کند

کد خبر : ۱۰۹۴۸۹

مدتی است نمایندگان به دلیل تمرکز روی حوزه‌های انتخابی خود از کارشناسی روی طرح‌ها و لوایح پرهیز کرده‌اند /

عضو کمیسیون صنایع و معادن در نطق میان دستور خود گفت: فساد مالی دولت دهم را تهدید کرد و این تهدیدات برای دولت یازدهم هم از بین نرفته است.

به گزارش ایلنا، داریوش اسماعیلی در نطق میان دستور امروز با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: با حضور مردم در انتخابات مهم‌ترین گام برای ایجاد حماسه سیاسی برداشته شد.

نماینده مردم سروستان، کیار و خرامه ادامه داد: مجلس با همراهی دولت به این حماسه جلوه‌ای بهتر داد و با رای اعتماد خود به وزرا بر همکاری دولت و مجلس صحه گذاشت.

وی افزود: رئیس‌جمهور در سازمان ملل پیام پرقدرتی را بیان و جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

اسماعیلی توضیح داد: ارتباط با صنعت و دانشگاه از مطالبات مقام معظم رهبری بوده و بر مبنای این مطالبه رئیس مجلس کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه را در مجلس تشکیل داد که امیدوارم این کمیته دوباره به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

وی با اشاره به تهدید اصلی دولت‌ها در سال‌های جاری اضافه کرد: مهم‌ترین تهدید دولت یازدهم که دولت دهم را نیز تهدید کرده بود، بحثفساد مالی در بدنه دولت بود که تنها راه عبور از این موضوع شفاف‌سازی فعالیت‌های مالی است تا با این کار فساد مالی کم و در نهایت حذف شود یک راه برای این موضوع هم رونق فن‌آوری اطلاعات در کشور است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مدتی است نمایندگان به دلیل تمرکز روی حوزه‌های انتخابی خود از کارشناسی روی طرح‌ها و لوایح پرهیز کرده‌اند، بنابراین طرح‌های اخیر از غنای زیادی برخوردار نیست.

اسماعیلی در رابطه با مشکلات اخیر استان فارس توضیح داد: این استان از همه جهات مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. مشکلات بی‌آبی و ارتباطات جاده‌ای در استان زیاد شده و استان بالاترین نرخ بیکاری را دارد.

وی افزود: باید در ساخت پروژه راه‌های خرامه و سروستان تسریع داده شود، طرح‌های آبرسانی بر خرامه در پیچ و خم وزارت نیرو گیر کرده و سد میرزای شیرازی در این شهرستان هنوز ساماندهی نشده است، امیدواریم ساخت بیمارستان خلیج فارس که ۴۰ درصد آن را خیرین تقبل کرده‌اند، هر چه سریع‌تر انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز