خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران:

سازمان های مردم نهاد در مدیریت بحران نقش مهمی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۸۳

گروه های مردم نهاد در مباحثپیشگیری، آمادگی و مقابله با بحران می توانند نقش بسیار مهمی ایفا کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: یکی از موضوعات مهمی که می تواند توسط سازمان های مردم نهاد مورد توجه قرار بگیرد، مسئله مدیریت بحران و اقدامات مناسب در صورت بروز حوادثطبیعی است.

به گزارش ایلنا از ساری، علی رضا یونسی رستمی در کارگروه تخصصی سازمان های مردم نهاد و مدیریت بحران استان افزود: گروه های مردم نهاد در مباحثپیشگیری، آمادگی و مقابله با بحران می توانند نقش بسیار مهمی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه قطعا یکی از موضوعاتی که می تواند آسیب های حوادثطبیعی را بعد از وقوع به حداقل برساند وجود نیروهای کارآزموده و مجرب در برخورد با این اتفاقات است، اظهار داشت: نقش مردم در کاهش بلایای طبیعی به ویژه ساعات اولیه حادثه تعیین کننده بوده و در برخی موارد حیاتی است.

یونسی بیان کرد: با آموزش مناسب به مردم می توان در کاهش تلفات انسانی و جراحت های ناشی از بلایای طبیعی موثر بود.
وی با اشاره به اینکه فقدان آگاهی مردم نسبت به امداد و نجات اولیه گاهی حتی موجب افزایش تلفات انسانی می شود، تصریح کرد: سمن ها می توانند با ایجاد گروه های آموزشی و دادن آگاهی به عموم مردم در این مهم نقش به سزایی داشته باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اهمیت حضور تشکل های مردمی در مدیریت بحران، خاطرنشان کرد: در دنیا دولت ها به تنهایی توان مقابله با بحران و حوادثغیر مترقبه را ندارند و تشکل های غیردولتی نقش اصلی را ایفا می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز