خبرگزاری کار ایران

برکناری ۲ ژنرال ارتش آمریکا در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۴۲

دو ژنرال برکنار شده آمریکایی سال گذشته در زمان حمله طالبان اقدام‌های لازم را برای تامین امنیت پایگاه «کمپ پاستیون» در ولایت «هلمند» در جنوب افغانستان انجام ندادند.

فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا دو ژنرال ارتش این کشور را به علت ناکامی در دفاع از یک پایگاه نظامی اصلی در افغانستان در برابر حمله طالبان، برکنار کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یکی از مسئولان تفنگداران دریایی آمریکا گفت که ژنرال «جیمز آموس» فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا از ژنرال «چارلز جورجانوس» و ژنرال «جریج استوردیوانت» خواست خود را بازنشست کنند.
این مسئول افزود که دو ژنرال ارتش آمریکا برکناری خود را نیز پذیرفته‌اند.
بر اساس تحقیقات ارتش که به مدت چهار ماه صورت گرفته است، دو ژنرال برکنار شده آمریکایی سال گذشته در زمان حمله طالبان اقدام‌های لازم را برای تامین امنیت پایگاه «کمپ پاستیون» در ولایت «هلمند» در جنوب افغانستان انجام ندادند.
در این تحقیقات آمده است که این دو ژنرال نیروهای لازم را برای پاسخ به تهدید طالبان تامین نکردند.
بنا بر این گزارش، در حمله گروه طالبان به پایگاه کمپ پاستیون دو نیروی آمریکا کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند. در این حمله طالبان میلیون‌ها دلار به آمریکا ضرر وارد کردند زیرا توانستند که شش هواپیما از نوع «ای. وی. ۸ بی هارییر» متعلق به تفنگداران دریایی آمریکا را منهدم کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز