خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی طبیعی ایران خبر داد:

افتتاح گنبد نمکی کاشان تا دو سال آینده / تلاش برای ارتقای جایگاه پنجمی ایران در جهان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۹۸

ظرفیت تزریق گاز به شوریجه ۱۰ میلیون متر مکعب است همچنین این مخزن دارای ۳ ردیف است که ما کار خود را برای تزریق با یک ردیف و ۳ تا ۴ میلیون متر مکعب شروع خواهیم کرد و تا زمانی که سرما شروع نشده است تزریق را ادامه خواهیم داد و سعی ما بر این است از ۴ تا ۷ میلیون متر مکعب تزیق را انجام دهیم.

به گفته مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی طبیعی ایران پروژه گنبد نمکی کاشان تا دو سال آینده آماده افتتاح خواهد شد؛ در صورت افتتاح این پروژه نگرانی مردم شمال و شمال غرب کشور برای گازرسانی از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود سامی‌‌وند مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی طبیعی ایران در حاشیه همایش تخصصی اتحادیه بین‌المللی گاز(IGU) با اشاره به آماده بودن مخزن شوریجه برای تزریق اظهار داشت: امسال به‌طور حتم از این مخزن برداشت خواهیم داشت و هم تولید هم تزریق از این مخزن صورت می‌گیرد و ما تمام سعی خود را برای فراهم آوردن آسایش مردم به کار خواهیم گرفت.

وی در خصوص تامین گاز شمال و شمال غرب کشور با افتتاح مخزن شوریجه گفت: با افتتاح این پروژه هیچ نگرانی در این مناطق نخواهیم داشت.

سامی‌وند افزود: ظرفیت تزریق گاز به شوریجه ۱۰ میلیون متر مکعب است همچنین این مخزن دارای ۳ ردیف است که ما کار خود را برای تزریق با یک ردیف و ۳ تا ۴ میلیون متر مکعب شروع خواهیم کرد و تا زمانی که سرما شروع نشده است تزریق را ادامه خواهیم داد و سعی ما بر این است از ۴ تا ۷ میلیون متر مکعب تزیق را انجام دهیم.

وی با اشاره به جایگاه نخست ایران درذخایر گازی جهان افزود: ما با این جایگاه نباید به دنبال واردات گاز باشیم اما به صورت ترانزیت گاز در آینده کارهایی انجام خواهیم داد و مردم هم با حجم مخازنی که داریم نباید در این خصوص نگرانی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی طبیعی ایران با بیان پروژه‌های آینده شرکت ذخیره‌سازی گاز ادامه داد: کارهای فنی پروژه گنبد نمکی کاشان که یکی از اقدامات مهم شرکت ذخیره‌سازی و شرکت ملی گاز به حساب می‌آید انجام شده است و اگر خدا کمک کند امسال اولین چاه آن حفاری خواهد شد.

وی با اعلام دیگر پروژه شرکت ذخیره‌سازی گاز افزود: پروژه احمدی شیراز نیز در دستور کار قرار دارد و پس از ان قزل تپه را برنامه‌های خود داریم.

سامی‌وند با اشاره به قرار داشتن ایران در رتبه پنجم جهانی ذخیره‌سازی گاز گفت: با توجه به اینکه طولانی‌ترین راه‌ها با اولین قدم آغاز می‌شود افتتاح گنبد نمکی کاشان اولین قدم برای ارتقا در این جایگاه است و ما سعی‌مان بر این است که در آینده بتوانیم بالاتر از این جایگاه قرار بگیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز