خبرگزاری کار ایران

lمدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران؛

تهران به ۱۵۰ ایستگاه آتش‌نشانی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۷۷

هم‌اکنون ۱۰۳ ایستگاه داریم که تا پایان امسال ۱۰ ایستگاه دیگر به آن افزوده می‌شود و امیدواریم تا پایان نیمه اول سال ۹۳ این تعداد به ۱۲۰ ایستگاه افزایش یابد.

ایلنا: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه تهران به ۱۵۰ ایستگاه آتش‌نشانی نیاز دارد، گفت: در آبان ماه امسال بزرگترین مرکز آموزش بین المللی آتش‌نشانی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خوش‌زاد(مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران) در جلسه علنی امروز(۹ مهر) شورای شهر تهران حضور یافت و با توجه به هفتم مهرماه و روز آتش‌نشانی گزارشی در ارتباط با این سازمان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه لایحه اختصاص ۲ درصد از عوارض شهر تهران برای سازمان آتش‌نشانی لایحه‌ای مؤثر بود، اظهار کرد: در ۸ سال گذشته تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا تعداد ایستگاه‌های شهر تهران افزایش یابد. هم‌اکنون ۱۰۳ ایستگاه داریم که تا پایان امسال ۱۰ ایستگاه دیگر به آن افزوده می‌شود. و امیدواریم تا پایان نیمه اول سال ۹۳ این تعداد به ۱۲۰ ایستگاه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه با توجه به بافت‌های فرسوده شهر تهران نیاز است تعداد ایستگاه‌ها به ۱۵۰ ایستگاه افزایش یابد، در ادامه از توسعه نیروی انسانی و ارتقای تجهیزات توان عملیاتی آتش‌نشانان مطابق با استانداردهای روز خبر داد و گفت: بزرگترین مرکز آموزش بین‌المللی آتش‌نشانی در آبان ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با بیان اینکه در کنار ایثارگری توان عملیات سازمان ارتقا یافته است، تصریح کرد: در کمتر از ۴۵ ثانیه خودروهای آتش‌نشانی پس از اطلاع از وقوع حادثه ایستگاه را ترک کرده و با وجود ترافیک و بافت‌های فرسوده و حداکثر زمان رسیدن به محل حادثه ۴ دقیقه و ۲۶ ثانیه است.

خوش‌زاد همچنین از افزایش سطح معیشت کارکنان آتش‌نشانی خبر داد و افزود: ۱۵ هزار آتش‌نشان داوطلب در سطح تهران ۴۰ تا ۸۰ درصد آموزش‌های لازم قرار گرفته‌اند. همچنین ۱۲۵ خانه ایمن‌سازی در محلات در دستور کار قرار گرفته است.

خوش‌زاد در ادامه با اشاره به برخی از سختی‌های کار آتش‌نشانان اظهار کرد: در کنار حوادثسیلاب، ریزش آوار، اطفای حریق برخی اوقات نیروهای ما ناچارند جنازه‌های متعفنی را خارج سازند اما با این حال علی‌رغم تمامی سختی کار ۹۵ درصد مردم تهران از عملکرد سازمان آتش‌نشانی راضی هستند به طوری که این سازمان رتبه نخست را در رضایت‌مندی مردم در سامانه ۱۸۸۸ کسب کرده‌اند.

وی در پایان گفت: تندیسی از شهید عباسی تهیه شده است که به اعضا اهدا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز