خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی رییس جمهوری تاکید کرد:

پرداخت یارانه‌های نقدی به گروه‌های هدف

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۴۶

عدم توازن بودجه و مشکلات مالی دولت، کسری بودجه، مسایل پولی و بانکی، محیط نامساعد کسب و کار، نظام ناکارآمد یارانه‌ها، شرایط نامساعد ارزی و تحریم و محدودیت‌های بین‌المللی از جمله عوامل مؤثر و مهم ایجاد رکود تورمی کشور بوده است.

در حال حاضر پرداخت یارانه‌های نقدی با درآمد حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها نامتناسب است و باید یارانه‌های نقدی به گروه‌های هدف پرداخت شود زیرا با ادامه این شیوه بار تورمی کشور افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، مسعود نیلی مشاور عالی رییس جمهوری، درنشست اتاق بازرگانی تهران با اعلام این مطلب گفت: ایجاد پیوند میان اقتصاد و سیاست در دوران دشوار چند سال آینده به داد اقتصاد کشور خواهد رسید و می‌توان از مشکلات به خوبی عبور کرد، اقتصاد ایران در مقطع کنونی از آنچه که باید باشد فاصله بسیاری دارد و گرفتار پدیده‌ای به نام رکود تورمی نامتعارف شده است.

نیلی اظهار کرد: عدم توازن بودجه و مشکلات مالی دولت، کسری بودجه، مسائل پولی و بانکی، محیط نامساعد کسب و کار، نظام ناکارآمد یارانه‌ها، شرایط نامساعد ارزی و تحریم و محدودیت‌های بین‌المللی از جمله عوامل مؤثر و مهم ایجاد رکود تورمی کشور بوده است.
وی رقابتی کردن سیستم بانکی، ایجاد جذابیت در منابع سیستم بانکی، استقلال بانک مرکزی، مدیریت پایه پولی برای کنترل تورم، ایجاد ثبات در سیاست‌های پولی، نرخ سود بانکی متناسب با شرایط پولی کشور، ایفای نقش تأمین مالی بازار سرمایه برای بنگاه‌های بزرگ، فعال کردن نهادهای اعتبار سنجی را از جمله راه‌هایی برشمرد که به بهبود وضعیت اقتصادی کشور منجر خواهد شد.
مشاور رئیس‌جمهوری در امور اقتصادی با اشاره بر اینکه، باید قدرت رقابت بانک با سایر دارایی‌ها افزایش یابد، افزود: در زمان حاضر فاصله نرخ سود بانکی و تورم باعثشده ماندگاری پول در بانک‌ها افزایش یابد.
وی این موضوع را نیز گفت که هم‌اکنون بیش از ۲۰ هزار شعبه بانک در اقتصاد ایران فعال است که از نظر سود هیچ کدام تفاوتی با یکدیگر ندارند.

نیلی با بیان اینکه، بانک مرکزی باید نقش رگولاتوری خود را ایفا کند، افزود: در زمان حاضر بانک‌های خصوصی به جای رقابت با یکدیگر جلسات هماهنگی برگزار می‌کنند.
وی در عین حال حرکت به سمت فعال شدن بازار اوراق مشارکت، توانمندسازی بخش خصوصی، نگاهی به خصوصی‌سازی جدید، ایجاد قوانین ورشکستگی، برقراری ثبات در بازار ارز را مورد توجه قرار داد و گفت: باید تعریف مشخصی از درآمدهای نفتی در بازار ارز از سوی دولت در بودجه‌های سنواتی ارایه شده و میزان ارز ورودی دولت به بازار مشخص شود.

وی افزود: در حال حاضر پرداخت یارانه های نقدی با درآمد حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها نامتناسب است و باید یارانه‌های نقدی به گروه‌های هدف پرداخت شود زیرا با ادامه این شیوه بار تورمی کشور افزایش پیدا می کند.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز