خبرگزاری کار ایران

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب مازندران:

اجرای ۳۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر ساری

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۰۶

امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری جهت رعایت بهداشت عمومی محسوب می شود.

مهندس جانعلی قنبری، معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: در عملیات اجرائی طرح فاضلاب شهری در ساری تا کنون بیش از ۳۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب به اجرا در آمده است.

به گزارش ایلنا از ساری، وی هدف از اجرای پروژه فاضلاب ساری را جمع آوری و تصفیه و دفع فاضلاب به روش مدرن و بهداشتی، پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی عنوان کرد و گفت: درراستای سالم سازی وحفظ محیط زیست شهری و افزایش بهداشت عمومی جامعه در حال حاضر درطول شبانه روز ۵ هزار متر مکعب فاضلاب وارد تصفیه خانه ساری می شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب ساری درچهارمدول طراحی شده است تصریح کرد: با اختصاص مدول اول این طرح ۱۰۵ هزار نفر تحت پوشش خدمات دفع بهداشتی فاضلاب قرار خواهند گرفت.

قنبری از آمادگی آبفای شهری استان برای همکاری با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح فاضلاب از طریق روش BOT و با هدف خرید تضمینی پسآب تصفیه شده توسط دولت خبرداد و گفت: تا پایان شهریور امسال ۱۴هزار فقره انشعاب واگذار شده که ۴۰۳۵ فقره آن جاری شده است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح فاضلاب در ساری و دفع بهداشتی فاضلابهای خانگی گفت: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری جهت رعایت بهداشت عمومی محسوب می شود.

جامعلی قنبری تاکید کرد: براین اساس شرکت آب وفاضلاب استان با نگاهی کلان وتحمل مشکلات اجرائی پروژه اقدام به احداثشبکه وتصفیه خانه های فاضلاب مبتنی بر استانداردهای زیست محیطی جها ن نمود و با تلاش مستمر در ارتقاء سطح بهداشت عمومی گام های بلندی برداشته است.

قنبری از انجام کار شبکه فاضلاب درمنطقه بلوار طالقانی، بلوار خزر، کمربندی شرقی، کمربندی غربی، معلم، بلوار فرح آباد، بلوار عسگری محمدیان، ضلع غربی بلوار کشاورز شهر ساری خبرداد و افزود: شهروندان برای مشارکت در این طرح ملی جهت نصب انشعاب فاضلاب منازل خودبه آب و فاضلاب منطقه ساری مراجعه نمایند.

وی یاد آور شد: مدول دوم تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه ۲۳۲۴۰ متر مکعب فاضلاب در شبانه روز در حال اجراست.

معاونت مهندسی و توسعه آبفای مازندران با اشاره به اینکه تا کنون برای اجرای مدول اول این پروژه بیش از ۷۲۰ میلیارد صرف شده است تصریح کرد: جهت اتمام مدول دوم ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز