خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

اعتبار تاریخی تبریز باید حفظ شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۶۵

مقایسه وضعیت کنونی تبریز با چند سال گذشته، از تحولات زیادی حکایت می‌کند، ‌افزود: امروز تبریز سرآمد شهرهای ایران است؛ اما معتقدیم که تبریز قابلیت‌های بیشتری دارد و باید تلاش کنیم این قابلیت‌ها را به منصه ظهور برسانیم.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: اعتبار و جایگاه کنونی تبریز، میراثگرانبهایی است که پیشینیان برای ما به یادگار گذاشته‌اند و باید تلاش کنیم این اعتبار را بیش از پیش به منصه ظهور برسانیم.
به گزارش ایلنا احمد علیرضابیگی که روز پنج شنبه در جمع نمازگزاران مسجد رهلی‌بازار تبریز سخن می‌گفت با بیان اینکه امروز تبریز شهری پررونق است، خاطرنشان کرد: وجود دروازه تبریز در شهرهای بزرگ کشورهای همسایه نشان می‌دهد که تبریز در طول تاریخ یک جغرافیای اثرگذار و متمدن بوده و امروز هم شأن و اعتبار این شهر، فرا‌تر از یک شهر معمولی یا یک مرکز استان است.
وی با بیان اینکه بازار تبریز به عنوان یک بنای بی‌نظیر نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از مرز‌ها، بهترین نمونه اثرگذاری تبریز است، افزود: معتقدیم که هیچ شهری از نظر اعتبار، نمی‌تواند با تبریز برابری کند و شهرهای پیرامون تبریز هم اگر بخواهند برای خود برنامه‌ای طراحی کنند این برنامه باید متاثر از تبریز باشد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مقایسه وضعیت کنونی تبریز با چند سال گذشته، از تحولات زیادی حکایت می‌کند، ‌افزود: امروز تبریز سرآمد شهرهای ایران است؛ اما معتقدیم که تبریز قابلیت‌های بیشتری دارد و باید تلاش کنیم این قابلیت‌ها را به منصه ظهور برسانیم.
وی اضافه کرد: امروز رفتار شهروندان هم متناسب با شأن و جایگاه تبریز تغییر یافته و خصوصیات مثبت مردم آذربایجان بیشتر خود را نشان می‌دهد.
علیرضابیگی با اشاره به برگزاری چهار دوره همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در تبریز، خاطرنشان کرد: در سایه چنین برنامه‌هایی امروز به قابلیتی دست یافته‌ایم که هیچ کس از اظهار توانایی‌های خود واهمه ندارد و سرمایه‌گذاران تمام نقاط دنیا، تبریز را به عنوان نقطه‌ای امن و باثبات برای سرمایه‌گذاری می‌شناسند.
وی افزود: جذب قریب به ۵/۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی حاکی از اعتماد سرمایه‌گذاران به امنیت فضای سرمایه‌گذاری در استان و تبریز است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه افتتاح مترو می‌تواند جایگاه تبریز را بالا‌تر ببرد، افزود: علیرغم اینکه ما در خرید واگن‌های مترو، پیشقدم شدیم اما متاسفانه تحریم‌های دشمنان علیه ملت ایران موجب مشکلات زیادی شد و بهره‌برداری از این طرح بزرگ را به تعویق انداخت؛ البته خوشبختانه مشکلات حل شده و به زودی شاهد به حرکت درآمدن واگن‌های مترو در تبریز خواهیم بود.
وی با بیان اینکه مردم تبریز در قبال سرزمین خود احساس مسئولیت می‌کنند، گفت: احیای مساجد و بناهای تاریخی یکی از نشانه‌های این احساس مسئولیت است که یکی از مصادیق آن را امروز در مرمت مسجد رهلی‌بازار مشاهده می‌کنیم.
علیرضابیگی با بیان اینکه مشارکت مردم و نیت خیر بازاریان در مرمت این مسجد برای ما بسیار باارزش است، افزود: امیدواریم این بنای باارزش گویای پیشینیه تاریخی تبریز برای میهمانان و گردشگران باشد.
وی همچنین در خصوص درخواست بازاریان برای مرمت و بازسازی رهلی‌بازار، اظهار داشت: متاسفانه مقررات میراثفرهنگی مانع از سهولت چنین کارهایی می‌شود، با این حال تلاش می‌کنیم نظر سازمان میراثفرهنگی را برای بازسازی و احیای رهلی‌بازار جلب کنیم.
علیرضابیگی همچنین از قسمت‌های مختلف مسجد تاریخی رهلی‌بازار که با مشارکت بازاریان و مردم و همکاری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است، بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز