خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر خارجه روسیه خواستار شد:

مساله عدم تحویل سیستم های S - ۳۰۰ از مناسبات تهران و مسکو حذف شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۴۵

«سرگئی ریابکوف» با اشاره به لغو قرارداد تحویل سیستم‌های موشکی پدافند هوایی S - ۳۰۰ به ایران، گفت که خواستار حل و فصل این مساله و خارج شدن آن از دستور کار در مناسبات روسیه و ایران هستیم.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو مایل است مساله لغو قرارداد تحویل سیستم‌های موشکی پدافند هوایی S - ۳۰۰ از دستور کار خارج شود.
به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، ریابکوف در نمایشگاه «راشا آرمز اکسپو ۲۰۱۳» در «نیژنی تاگیل» گفت: «خواستار حل و فصل این مساله و خارج شدن آن از دستور کار در مناسبات روسیه و ایران هستیم.»
ایران در رابطه با لغو قرارداد تحویل سیستم‌های S - ۳۰۰ تقاضای پرداخت چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلارغرامت از روسیه کرده است.
قرارداد تحویل سیستم موشکی S - ۳۰۰ در سال ۲۰۰۷ میلادی بین مسکو و تهران امضا شد و قرار بود روسیه پنج دستگاه از این سیستم پدافند هوایی به ارزش حدود ۸۰۰ میلیون دلار را به ایران تحویل دهد. اما «دیمیتری مدودف» ‌رئیس‌جمهوری وقت روسیه، ‌ حدود سه سال پیش ‌بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه تهران، ‌ تحویل این سیستم موشکی به ایران را ممنوع کرده و قرارداد آن را لغو کرد.
ایران به دنبال آن شکایتی چهار میلیارد دلاری را علیه شرکت «روس آبارون اکسپورت»، شرکت دولتی صادرات و واردات تسلیحات روسیه به دادگاه بین المللی داوری در سوئیس مطرح کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز