خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبرداد:

۶۰ درصد مددجویان زنجانی وارد چرخه اشتغال شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۳۵

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۶۰ درصد مددجویان زنجانی در چرخه اشتغال کمیته امداد وارد شده‌اند.

زنجان ایلنا: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: استان زنجان جزو برترین‌ها در این زمینه است که بیش از ۵۰ درصد زیر پوشش طرح‌های اشتغال هستند.

به گزارش ایلنا از زنجان، زنجان، بهرام ولی‌زاده مدیرکل کمیته امداد استان زنجان امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر در کشور ۵،۱ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش کمیته امداد هستند که در استان زنجان این عدد برابر با ۴،۲ درصد است که این امر نشان از عزت نفس بالای مردم استان دارد.

وی با بیان اینکه استان زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است، افزود: در حال حاضر ۴۶،۵ درصد از جمعیت زیر پوشش کمیته امداد کشور را زنان تشکیل می‌دهند که این رقم در استان زنجان ۵۴،۲ درصد است و همین امر وظیفه امدادگران را سنگین کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در سطح کشور ۳۵ درصد از جامعه هدف امداد زیر پوشش طرح‌های اشتغال قرار دارند، متذکر شد: این رقم در استان زنجان ۶۱ درصد است، که می‌توان گفت استان زنجان جزو برترین‌ها است که بیش از ۵۰ درصد زیر پوشش طرح‌های اشتغال هستند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های تحولی امداد و اقدامات انجام شده در این راستا، اذعان داشت: در حال حاضر استان زنجان دارای برنامه پنج ساله توسعه با برش شهرستانی است و سند کاهش فقر نیز در استان تدوین شده است.

ولی‌زاده به تنظیم برنامه توسعه مناطق محروم نیز در استان اشاره کرد و متذکر شد: استان زنجان به عنوان استان پایلوت در این طرح قرار گرفته است و مقرر شده یک همایش کشوری را در این زمینه برگزار کند.

وی در ادامه به تحقق ۱۰ درصدی جمعیت زیرپوشش در قالب توانمند سازی اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه در استان زنجان این رقم بیش از میزان تعیین شده تحقق یافته است و در آینده نزدیک جشن شکرانه ۴ هزار خانواده زن سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان اضافه کرد: خوشبختانه با هدایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و با همت مسئولان و مردم و با اقبال جامعه هدف امداد با تغییر نگرشی که ایجاد شده رقم کمک‌های مردمی در استان افزایش یافته است.

ولی‌زاده در پایان با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در بحثزکات در استان زنجان و جایگاه آن در فرائض دینی و فتاوای رهبری، افزود: خوشبختانه در این زمینه استان زنجان موفق عمل کرده است و بیش از مبلغ تعهد شده زکات در استان جمع‌آوری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز