خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار نخست وزیر اسپانیا:

آماده رفع نگرانی در پرونده هسته‌ای بر اساس حقوق متقابل هستیم

کد خبر : ۱۰۸۱۱۸

تحریم های وضع شده بر علیه ایران، تحریم های کور است و تحریم کنندگان نیز به این مهم رسیده اند که این تحریم ها نتیجه معکوس دارد.

نخست وزیر اسپانیا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مقر این سازمان با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر روحانی در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار و گفتگوهای سازنده فیمابین بر گسترش روابط دو کشور در تمام زمینه ها تاکید کرد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: ایران در موضوع پرونده صلح آمیز هسته‌ای همواره بر اساس معیارهای قانونی عمل کرده و آماده رفع نگرانی بر اساس حقوق متقابل است.

دکتر روحانی گفت: تحریم های وضع شده بر علیه ایران، تحریم های کور است و تحریم کنندگان نیز به این مهم رسیده اند که این تحریم ها نتیجه معکوس دارد.

رییس جمهور در مورد بحران سوریه خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنند که بحران در سوریه و کشتار مردم بی گناه خاتمه یابد.

نخست وزیر اسپانیا در این دیدار با تبریک انتخاب دکتر روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: انتخاب شما امیدهای زیادی ایجاد کرده و توقعات را ارتقاء داده است.

وی با اشاره به سوابق تاریخی ایران و اسپانیا گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری بزرگ و با تاریخی پرافتخار است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مسایل فیمابین اتحادیه اروپا و ایران هر چه سریعتر حل و فصل شود، تاکید کرد: می دانیم که تحریم های اعمال شده علیه ایران نهایتاً به مردم آسیب می‌رساند و هزینه‌اش برای مردم است، بر این اساس کشورهای اتحادیه اروپا مایلند هر چه سریع‌تر شرایط موجود تغییر کرده و موضوع تحریم‌ها مورد بازبینی قرار گیرد.

وی در ارتباط با بحران سوریه و حل مساله فلسطین به تبادل نظر با دکتر روحانی پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز