خبرگزاری کار ایران

روجانی در دیدار رییس شورای اتحادیه اروپا:

ایران به دنبال پنهان کردن فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود نیست

کد خبر : ۱۰۸۱۱۶

تلاش برای منزوی کردن ایران، ارتباط و اعتماد دو جانبه را کمتر می کند / آماده حضور بدون شرط در هر اجتماع بین المللی برای حل و فصل بحران سوریه هستیم.

رییس شورای اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در مقر این سازمان با دکتر روحانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، رییس‌جمهور در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی ایران و اروپا بر ضرورت توسعه هر چه بیشتر روابط بین ایران و اتحادیه اروپا در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تاکید کرد.

دکتر روحانی با اشاره به اقدامات غیرقانونی برخی از قدرت های جهانی در قبال مردم ایران خاطرنشان کرد: تلاش برای منزوی کردن ایران، ارتباط و اعتماد دو جانبه را کمتر می کند.

رییس جمهور گفت: تحریم و تهدید راه حل نیست بلکه این موضوع اثر معکوس دارد؛ در شرایط جدید با حسن نیت بیشتر می توان به راه حل برد - برد رسید.

دکتر روحانی تاکید کرد: ما می خواهیم در خصوص موضوع هسته ای تبعیض در مورد ایران اعمال نشود و در این رابطه حقوق برابر داشته باشیم.

رییس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال پنهان کردن فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود نیست، افزود: همه فعالیتهای هسته‌ای ایران زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

دکتر روحانی تصریح کرد: سلاح کشتار جمعی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران نیست و ما خود قربانی سلاح های نامتعارف هستیم.

رییس جمهور با بیان اینکه مردم ایران در انتخابات اخیر قدرت جدیدی به دولت دادند که در شعار تعامل موثر و سازنده با جهان تجلی یافته است، گفت: امیدوارم طرف های مذاکرات ما از این دریچه باز شده استفاده کنند.

دکتر روحانی گفت: مذاکره درباره همه مسائل مناسب است ولی موضوع هسته ای ایران اولویت دارد.

رییس جمهور به تحولات منطقه به ویژه بحران سوریه اشاره کرد و گفت: نگران تجمع گروههای تروریستی در سوریه هستیم و آماده حضور بدون شرط در هر اجتماع بین المللی برای حل و فصل بحران سوریه هستیم.

رییس شورای اتحادیه اروپا نیز در این دیدار با اشاره به نقش مهم ایران در منطقه گفت: در مورد مسائل سوریه نگرانی های ایران را درک می کنیم، بنابراین برای ما نیز راه حل سیاسی اولویت دارد.

وی خطاب به دکتر روحانی گفت: امید و اعتماد دو کلمه کلیدی در سخنان شماست و ما نیز آماده حفظ حقوق ملت ایران در کاربرد انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز هستیم.

وی همچنین دیدار امروز گروه ۱ + ۵ با مذاکره کنندگان ایرانی در خصوص موضوع هسته‌ای را که با حضور وزرای خارجه این کشورها برگزار می شود، بسیار مهم و نقطه عطف در روابط میان اتحادیه اروپا و ایران توصیف کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز