خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی قم:

سرقت و زورگیری امنیت روانی جامعه را تهدید می کند

کد خبر : ۱۰۸۰۹۹

قوانین مرتبط با موتور سیکلت ها به ویژه استفاده از کلاه ایمنی باید در کل کشور به ویژه در استان قم رعایت شود از این رو نیروی انتظامی باید به صورت سختگیرانه این قوانین را عملیاتی کند.

رئیس مجلس با بیان اینکه جرایم خشن مانند سرقت و زورگیری امنیت روانی جامعه را تهدید می کند، بر لزوم برخورد جدی قوه قضائیه و نیروی انتظامی با متخلفان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر علی لاریجانی امروز(پنجشنبه ۴ مهرماه) در دیدار با مسئولان و فرماندهان نیروی انتظامی استان قم ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته از سوی این دستگاه گفت: بهبود اوضاع امنیت در این استان نیازمند تلاش بیشتر و بی وقفه شما است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز تصادفات بسیار از سوی موتورسیکلت ها افزود: به طور حتم قوانین مرتبط با موتور سیکلت ها به ویژه استفاده از کلاه ایمنی باید در کل کشور به ویژه در استان قم رعایت شود از این رو نیروی انتظامی باید به صورت سختگیرانه این قوانین را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه بروز تخلف از سوی راکبین موتور سیکلت و بروز حوادثجرحی و فوتی از سوی این افراد مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است تصریح کرد: نیروی انتظامی در گام نخست باید فرهنگ سازی، هشدار و بعد از آن قوانین را به صورت سختگیرانه و جدی عملی کند که این موضوع را می توان در اجرای قوانین مرتبط با کمربند ایمنی ماشین ها مشاهده کرد از این رو جان مردم نباید به علت سهل انگاری برخی افراد به خطر بیفتد.

لاریجانی با اشاره به بروز مشکلاتی برای روحانیون جهت استفاده از کلاه ایمنی گفت: در این رابطه باید صحبت و مذاکراتی با علما و مراجع شود از این رو روحانیون باید در اجرای قوانین پیشرو باشند.

وی با تأکید بر حل هر چه سریعتر معضل ترافیک در قم یادآور شد: حل این موضوع نیازمند تلاش و برنامه ریزی تمام دستگاه ها است.

لاریجانی با بیان اینکه معضلات اجتماعی مانند سرقت و زورگیری امنیت روانی جامعه را تهدید می کند افزود: به طور حتم قوه قضائیه و نیروی انتظامی باید با این موضوعات برخورد جدی و سریع انجام داده و این اقدامات از طریق رسانه ها منعکس شود زیرا این معضلات از نظر روانی جامعه را مضطرب می کند.

در این دیدار سردار کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی قم با بیان اینکه نیروی انتظامی در سال های گذشته تنها به جنبه فیزیکی توجه می کرد گفت: اما خوشبختانه در چند سال اخیر این نیرو به سمت اقدامات اجتماعی گام برداشته است از طرفی دیگر با توجه به اقدامات دشمنان برای انحراف افکار و اذهان جامعه و بروز جنگ سرد ضروری است که نظام و نیروی انتظامی اقداماتی را در حوزه رفتارهای اجتماعی انجام دهد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به تربیت حدود ۸ میلیون همیار و پلیس یار در کشور تصریح کرد: این اقدامات زمینه فرهنگ سازی در کشور را فراهم می کند از طرفی دیگر نیروی انتظامی استان قم سالانه به حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر مشاوره می دهد که با راهنمایی ها و اقدامات مشاورین از تشکیل پرونده های جدید و افزایش جامعه مجرمین جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اجرای اقدامات درون سازمانی و آموزشی در نیروی انتظامی قم افزود: این اقدام زمینه کاهش ۲۳ درصدی جرایم کارکنان و پرسنل نیروی انتظامی را فراهم کرده است.

مجتبایی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی سرقت های خرد و کوچک در استان قم افزود: افزایش این آمارها با مسائلی مانند معضلات اقتصادی و آزادی زودهنگام مجرمان از زندان ها مرتبط است.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه موضوعاتی مانند قتل، شرارت و سرقت های خشن ۲ تا ۱۸ درصد در استان قم کاهش پیدا کرده است افزود: از طرفی دیگر شاهد کشف دو برابری مواد مخدر در استان هستیم که این موضوع نشان دهنده برنامه ریزی افراد برای ورود مواد مخدر به داخل استان است.

مجتبایی با تاکید بر اینکه ترافیک به مهمترین معضل استان قم تبدیل شده است افزود: در سال گذشته حدود ۷ هزار و ۹۰۰ تصادف در شهر قم رخ داد که از این میزان حدود ۳۱ درصد از کشته ها مربوط به عابران پیاده و ۵۰ درصد مربوط به موتور سیکلت ها است.

وی بر لزوم فرهنگ سازی در رانندگی و توسعه فضای تردد عابرین تاکید کرد و گفت: تحقق این موضوعات نیازمند برنامه ریزی و تلاش مسئولان است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت حدود ۱۰۰ هزار خودرو از قم به تهران سفر می کنند افزود: براساس آمارها از این میزان حدود ۴ هزار اتوبوس در این محور تردد می کنند که این موضوع ضرورت توجه به محورهای استان قم را بیش از پیش نمایان می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز