خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با بازرس کل استان قم:

دولت دهم باید به جای مسکن مهرقم، بافت‌های فرسوده را ساماندهی می‌کرد

کد خبر : ۱۰۸۰۹۷

وزارت مسکن دولت یازدهم در نظر دارد که پروژه مسکن مهر را به اتمام رسانده و بافت های فرسوده را ساماندهی کند.

رئیس مجلس توجه به رونق تولید و سرمایه گذاری در قم را امری حیاتی خواند و گفت: سیستم بروکراتیک سرمایه گذاران را خسته می کند، باید در جهت ایجاد زمینه امنیت سرمایه گذاری تلاش کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر علی لاریجانی امروز(پنجشنبه ۴ مهر) در دیدار با مسئولان بازرسی استان قم با تاکید بر اینکه به طور حتم توجه به اصلاح بافت های فرسوده و نوسازی آن در شرایط کنونی بسیار ضروری است گفت: من به وزیر مسکن دولت قبل چندین بار تذکر دادم که به جای اجرای طرح های مسکن مهر، بافت های فرسوده استان قم را ساماندهی کند از این رو شاهد هستید که وزارت مسکن دولت یازدهم در نظر دارد که پروژه مسکن مهر را به اتمام رسانده و بافت های فرسوده را ساماندهی کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش اداره کل بازرسی استان قم در انجام امور و تقویت کارها افزود: بازرسی بازوی خوبی برای اجرای برنامه های دقیق و منظم است لذا از دقت نظر شما تشکر می کنم.

وی با تأکید بر اینکه آبادانی قم چند مؤلفه بزرگ دارد تصریح کرد: توجه به این مؤلفه ها زمینه جهش و توسعه استان را فراهم می کند.

لاریجانی با اعلام اینکه زمینه امنیت سرمایه گذاری در قم باید ایجاد شود تصریح کرد: در صنعت و خدمات رونق تولید ایجاد باید شود از طرفی دیگر رونق تولیددر قم بسیار حیاتی است همچنین شاهد هستیم که در چند سال اخیر سیستم بروکراتیک افراد و سرمایه گذاران را خسته کرده است از این رو مجلس قوانین مناسبی را برای تسهیل این امور تصریح کرده اما فکر نکنم اجرایی شده باشد.

وی با اعلام اینکه در حوزه ارائه تسهیلات بانکی باید نظارت ویژه ای وجود داشته باشد افزود: هم اکنون کشور و استان قم در حوزه اشتغال با مشکلات بسیاری روبرو است.

لاریجانی با تأکید و توجه به حوزه شهرسازی و وضعیت داخلی و عمرانی استان قم یادآور شد: طرح جامع شهرسازی در استان قم و اینگونه انضباط شهری زمینه از دست رفتن هویت تاریخی این استان را فراهم می کند لذا حلقه های دور اماکن متبرکه به ویژه حرم حضرت معصومه(س) باید معنادار اصلاح شود از این رو شورای شهر استان قم این موضوع را قبول دارد ولی باید دید که چقدر این موضوعات اجرایی می شود.

ساخت سریع شهرک ها در قم به هویت این شهر ضربه می زند

وی با اعلام اینکه ساخت سریع شهرک ها در قم به هویت این شهر ضربه می زند افزود: به طور حتم بافت فرسوده باید از سوی شهرداری و دستگاه های مربوطه ساماندهی شود.

لاریجانی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی و دامداری در استان قم افزود: این حوزه سهم زیادی در ایجاد اشتغال در منطقه و استان دارد لذا باید برای توجه به این موضوعات از منابع اعتباری به صورت بهینه استفاده شود.

وی با تأکید بر اجرای سیستم های تحت فشار آبیاری در استان قم یادآور شد: این سیستم ها باید با نظارت مسئولان در استان اجرایی شود و مسئولان دستگاه ها باید این روش های مختلف را ترویج کنند.

لاریجانی با تأکید بر حمایت از کشاورزان و دامداران تصریح کرد: از طرفی دیگر مسئولان باید سعی کنند تا حلقه دور شهر قم به فضای سبزی تبدیل شود تا با این اقدام از بروز آلودگی هوا در آینده جلوگیری شود از این رو من چندین بار به مسئولان شورای شهر و شهرداری گفته ام که باید جلوی برخی ساخت و سازها و نابودی فضاهای سبز قم گرفته شود لذا در شرایط کنونی یکی از معضلات استان و شهر قم کمبود فضای سبز است.

وی با انتقاد از اجرایی نشدن طرح انتقال آب از تهران به قم تصریح کرد: در چند وقت اخیر تمام اقدامات لازم برای اجرای این پروژه انجام شده اما متاسفانه تعلل هایی در این امور صورت گرفته که باید هر چه سریعتر برطرف شود.

اجرای پروژه منوریل قم باید ادامه پیدا کند

لاریجانی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره اجرای فاز دوم مونوریل قم گفت: به طور حتم اگر در شرایط کنونی منابع اعتباری فاز دوم وجود دارد باید این پروژه ادامه یابد چون طرح ناقص هیچ معنا و فایده ای برای استان ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای راه آهن سریع السیر اصفهان –تهران یادآور شد: این پروژه باید به صورت فاینانس هر چه سریعتر اجرایی شود هم اکنون حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

در ابتدای این دیدار فرزادنیا بازرس کل استان قم از اقدامات و تلاش های دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در اجرای پروژه های عمرانی و صنعتی این استان تشکر کرد و گفت: خوشبختانه منویات و برنامه های شما برای استان قم همیشه مثبت و حائز اهمیت بوده است لذا به واسطه تلاش های شما پروژه های استان به سرعت اجرایی شده و مشکلات این طرح ها برطرف شده است.

بازرس کل استان قم با اشاره به پروژه عمرانی پیامبر اعظم و فروش حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اجرای این طرح افزود: متأسفانه از زمان فروش این اوراق به مردم تا کنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سود و جریمه آن پرداخت نشده است که هم اکنون این میزان اعتبار به حدود ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است از این رو مسئولان باید در جهت حل و معافیت اصل وسود این اوراق مشارکت تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه اجرای پروژه فرودگاه قم در شرایط کنونی بسیار مهم و ضروری است یادآور شد: اجرای این پروژه اثرات و رشد اقتصادی برای این استان به دنبال دارد از طرفی دیگر ساخت فرودگاه زمینه افزایش چشمگیر توریست را برای قم فراهم می کند اما متاسفانه شاهد هستیم که حدود ۳ سال از کلید خوردن این پروژه می گذرد اما هنوز مجوزهای آن اخذ نشده است.

فرزادنیا با اشاره به اجرای فاز اول پروژه مونوریل قم گفت: سازمان بازرسی قم از اول بر این اعتقاد بود که مطالعات فاز اول این پروژه ناقص انجام شده است از طرفی دیگر حال می بینیم که مسئولان مربوطه فاز دوم این طرح را کلید زده اند که این موضوع اشکالات قانونی بسیاری را در پی دارد.

وی با اعلام اینکه در فاز نخست پروژه مونوریل استان قم بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است تصریح کرد: این پروژه هزینه سنگینی را به قم وارد کرد و دارای مشکلات و نواقصی بود.

فرزادنیا با تأکید بر اجرای هر چه سریعتر پروژه مترو قم افزود: این پروژه در شرایط کنونی برای اجرا با کمبود اعتبار روبرو است اما با توجه به اختصاص ردیف های اعتباری در سال ۹۲ امیدواریم که هر چه سریعتر این پروژه آغاز شود.

وی با اعلام اینکه یکی از تهدیدات قم بافت های فرسوده است افزود: در این رابطه حدود ۸۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده بود اما متاسفانه از این میزان اعتبار حدود ۸۱ میلیارد تومان به ساخت و سازهای خارج از مناطق بافت های فرسوده اختصاص داده شد که این موضوع خلاف قانون بوده و باید از سوی دستگاه های ذیربط پیگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز