خبرگزاری کار ایران

پیام لاریجانی به‌مناسبت افتتاح حوزه علمیه رشت

کد خبر : ۱۰۸۰۸۶

نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه به عنوان مبشّرین مذهبی و نهادهای اصلی پیشرفت‌های فرهنگی و اجتماعی و دینی جامعه اسلامی و هدایت‌گران افکار عمومی بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

رئیس مجلس تأکید کرد: نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه به عنوان مبشّرین مذهبی و نهادهای اصلی پیشرفت‌های فرهنگی و اجتماعی و دینی جامعه اسلامی و هدایت‌گران افکار عمومی بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

به‌گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به‌مناسبت افتتاح حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان رشت، پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

مردم شریف و ولایتمدار و متدین استان گیلان به عنوان پایگاه بزرگ و با عظمت تشیع و کانون تربیت علما، فضلاء و شخصیت‌های برجسته و ممتاز در شمال کشور همواره نقش بی‌بدیلی در نشر و ترویج فرهنگ و دین مبین اسلام داشته‌اند.

افتتاح حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت به عنوان بزرگ‌ترین حوزه علمیه در خاورمیانه سند درخشان و گرانسنگی است که ارادت و عشق مردم این خطّه از کشور به فرهنگ اهل بیت‌(ع) و معارف دینی را به منصه ظهور می‌رساند.

بحمدالله با نگاهی به تاریخ، به خوبی روشن می‌شود که استان گیلان همواره پایگاه و یکی از کانون‌های قدرتمند تشیّع بوده و به عنوان زادگاه مجتهدان طراز اول و معظمی همچون حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی که همواره به ترویج و توسعه علوم دینی و معرفت الهی پرداخته‌اند، شناخته می‌شود.

نقش روحانیت معزز و حوزه‌های علمیه به عنوان مبشرین مذهبی و نهادهای اصلی پیشرفت‌های فرهنگی و اجتماعی و دینی جامعه اسلامی و هدایت‌گران افکار عمومی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و اگر این تلاش‌های بی‌شائبه و جایگاه‌های رفیع نبود، به‌طور یقین کشور ما تا این حد و اندازه به توسعه و پیشرفت دست نمی‌یافت.

افتتاح این مرکز عظیم فرهنگی به عنوان یکی از کانون‌های بزرگ تربیت طلاب و مشتاقان فراگیری علوم دینی و مذهبی نقش فراوانی در داخل کشور و زمینه‌ساز نشر و گسترش معارف دینی و اعتقادی خواهد بود.

به‌طور یقین ساخت و راه‌اندازی این مرکز عظیم دینی و فرهنگی کشور حاصل تلاش و اهتمام شخصیت برجسته و روحانی گرانقدر حضرت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان بوده است، این اقدام ارزشمند و ماندگار ایشان در تاریخ اسلامی و مذهبی کشور همچون نگینی درخشان باقی خواهد ماند.

در پایان ضمن تقدیر و تجلیل از نقش والای حضرت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در این امر مهم و خداپسندانه و سایر دست‌اندرکاران ساخت و راه‌اندازی این پروژه عظیم فرهنگی در شمال کشور، امیدوارم با فعالیت حوزه علمیه امیرالمؤمنین ‌ع) شهر رشت شاهد توسعه و رونق علوم و معارف دینی و تجلی هر چه بیشتر ارزش‌های اسلامی در کشور باشیم.

علی لاریجانی - رئیس مجلس شورای اسلامی».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز