خبرگزاری کار ایران

ابراز تمایل وزیران خارجه ایران و قطر بر همکاری در زمینه انرژی

کد خبر : ۱۰۸۰۸۳

در این دیدار هم‌چنین مسائل منطقه خلیج فارس و اهمیت امنیت، ثبات و پیشرفت این منطقه، دیگر تحولات جاری در منطقه به‌ویژه مساله مقاومت در قبال جنایات صهیونیست‌ها و بحران سوریه از محورهای مذاکرات دو وزیر بود.

وزیران خارجه ایران و قطر روز پنج‌شنبه در حاشیه برگزاری شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و پیرامون روابط دو جانبه و تحولات منطقه رایزنی کردند.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف در این دیدار با اشاره به سیاست‌های اصولی و خیرخواهانه ایران در منطقه و حسن روابط با همسایگان، اهمیت روابط دو جانبه را مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به توانمندی شرکت‌های عمرانی ایرانی مجهز به فن‌آوری‌های پیشرفته که می‌توانند در طرح‌های توسعه‌یی قطر مشارکت کنند، همکاری‌های دو کشور از جمله در زمینه طرح‌های آب و برق را خاطرنشان کرد.

وزیر امور خارجه قطر نیز تصریح کرد که ما خواستار همکاری و کار با ایران بوده و علاقمندیم حرکت جدیدی را در روابط دو کشور آغاز کنیم.

او ابراز امیدواری کرد طرح‌های مشترک دو کشور از جمله در حوزه آب و برق با تماس و مذاکره میان مسوولان ذی‌ربط دو کشور اجرایی شوند.

در این دیدار هم‌چنین مسائل منطقه خلیج فارس و اهمیت امنیت، ثبات و پیشرفت این منطقه، دیگر تحولات جاری در منطقه به‌ویژه مساله مقاومت در قبال جنایات صهیونیست‌ها و بحران سوریه از محورهای مذاکرات دو وزیر بود و دو طرف مواضع خود را تشریح کردند.

ظریف در این ارتباط مساله امنیت، ثبات و رفاه را مهم خواند و همکاری کشورهای منطقه را برای حصول آن ضروری دانست.

وی در ارتباط با بحران سوریه گفت: آن چه در سوریه رخ می‌دهد یک تراژدی برای منطقه و جهان اسلام است و امیدواریم بتوانیم کمک کنیم تا این بحران از راه‌های مسالمت‌آمیز و گفت‌وگوهای سیاسی حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز