خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

تعامل جهاد کشاورزی و منطقه آزاد ارس، به توسعه کشاورزی جلفا سرعت می‌بخشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۴۲

وجود اراضی حاصلخیز و قرار گیری در منطقه آزاد تجاری، شرایط مطلوبی را برای دسترسی به تجهیزات لازم و فن آوری‌های برای بهره برداران این اراضی به صورت بالقوه فراهم می‌کند.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در توسعه کشاورزی در دشت‌های گلفرج و گردیان این شهرستان، باید از امکانات و قابلیت‌های منطقه آزاد ارس به خوبی استفاده و این امر می‌تواند توسعه کشاورزی جلفا را به عنوان نمونه‌ای الگویی برای بخش کشاورزی شهرستان‌های استان درآورد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان در بازدید از طرح آبیاری تحت فشار در دشت گردیان این شهرستان گفت: وجود اراضی حاصلخیز و قرار گیری در منطقه آزاد تجاری، شرایط مطلوبی را برای دسترسی به تجهیزات لازم و فن آوری‌های برای بهره برداران این اراضی به صورت بالقوه فراهم می‌کند و این امر با تلاش بی‌وقفه و همچنین مدیریت توانمند برای اجرای طرح‌های لازم با توجه به امکانات موجود، می‌تواند چهره بسیار متفاوت و شکوفا در کشاورزی را از خود به نمایش درآورد.
وی ادامه داد: بازاریابی با نگاهی مطمئن به صادرات، باید مدنظر جهادکشاورزی در تعامل با نهادهای اجتماعی شهرستان باشد تا اهداف تعریفی در زمان مورد نظر قابل تحقق باشد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده و توسعه استفاده از این روش در اراضی باغی وزراعی استان با جدیت پیگیری می‌شود. با توجه به محدودیت منابع آبی، توجه به آبیاری تحت فشار درراستای ارتقادهی به راندمان کشاورزی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و در این زمینه باید بهره گیری از علم روز در صیانت از منابع آبی و ذخایر زیرزمینی با جدیت توسط تمامی نهاد‌های اجتماعی مسئول دنبال شود.
محمدیان گفت: به دلیل محدودیت منابع آب قابل استحصالی در کشور، افزایش سطح زیر کشت با الگوی مصرف فعلی آب مقدور نبوده و باید با به سمت روشهای آبیاری که حفظ و پایداری منابع آب و خاک را تضمین می‌نماید روی آورشویم ودراین امر، همکاری وتعامل تمامی تشکل‌های صنفی و تولیدی بخش کشاورزی ونهاد‌های اجتماعی ذیربط، نهادینه سازی فرهنگ استفاده درست از منابع تولید را بدنبال خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز