خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی:

شبکه‌های اجتماعی به ابزاری جهت کلاهبرداری رایانه‌ای تبدیل شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۴۰

متهم با استفاده از تالارهای گفتگو و شبکه اجتماعی در اینترنت خود را به عنوان دکتر و یا فرد امین جهت تهیه ملک در خارج از کشور معرفی و بعد جلب اعتماد کاربر اینترنتی مقابل اقدام به اخذ مبالغی می‌نماید که بعد از اخذ مبالغ با طرف مقابل قطع ارتباط نموده و حاضر به پاسخ گویی نمی‌باشد.

ایلنا: رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: متهمی که با استفاده از تالار‌های گفتگو و شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌کرد دستگیر شد.
به گزارش ایلنا، محمد قاسملو گفت: برابر نیابت قضایی واصله از فتا استان کردستان با موضوع کلاهبرداری رایانه‌ای، بررسی‌های اولیه معمول و مشخص شد که متهم مورد نظر در پرونده دارای یک فقره پرونده قضایی مشابه در این پلیس نیست.
وی ادامه داد: متهم با استفاده از تالارهای گفتگو و شبکه اجتماعی در اینترنت خود را به عنوان دکتر و یا فرد امین جهت تهیه ملک در خارج از کشور معرفی و بعد جلب اعتماد کاربر اینترنتی مقابل اقدام به اخذ مبالغی می‌نماید که بعد از اخذ مبالغ با طرف مقابل قطع ارتباط نموده و حاضر به پاسخ گویی نیست.
قاسملو تصریح کرد: متهم به این پلیس احضار و در اعترافات خود بیان داشت با شاکیه در اینترنت آشنا و به جهت رفع نیاز مالی اقدام به این کار کرده و الان از کرده خود پشیمان و آمادگی خود را برای برگرداندن مبالغ دریافتی از وی اعلام می‌کنم نتیجه تکمیلی به عرض مقام قضایی منعکس و ضمن بازگشت پول به حساب شاکیه برای متهم قرار وثیقه صادر شد.
رئیس پلیس فتا استان در توصیه‌های خود به شهروندان اظهار داشت: با عنایت به اینکه هویت فروشگاه‌ها وکاربران در اینترنت ناشناخته بوده و می‌توانند خود را به هر شرکت، موسسه، نام و یا عنوان مسئولیتی معرفی نموده و نسبت به پیگیری مقاصد شوم خود اقدام نمایند، لذا به شهروندان و به خصوص کاربران اینترنتی توصیه می‌شود از اعتماد بی‌جا با این گونه شرکت‌ها و افراد خودداری نموده و با استفاده از توصیه‌های پلیس فتا در قدم اول نسبت به شناسایی آن‌ها اقدام، سپس به انجام امورات خود در آن زمینه(خرید، ارسال وجوه، …) اقدام نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز