خبرگزاری کار ایران

حسین علیزاده:

دولت اگر حمایت نمی‌کند ممانعت هم نکند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۲۸

بسیاری از مردم امروز از خیلی از مسائل خسته شده‌اند و البته معترض نیز هستند. امروز نیاز به یک هوای تازه در موسیقی است.

ایلنا: نشست خبری کنسرت گروه هم‌آوایان ظهرامروز با حضور حسین علیزاده، محمد معتمدی و توتونچیان در محل موزه موسیقی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین علیزاده آهنگساز و رهبر گروه هم‌آوایان گفت: سال‌ها بود که موسیقی در کشور جریان نداشت و امروز جریان پیدا کرده است. امروز من بسیار پر انرژی و آماده اجرا هستم.
وی با اشاره به همکاری خود با معتمدی گفت: من صدای ایشان را شنیده بودم و دوست داشتم با ایشان همکاری کنم از طرف دیگر من طی سال‌های گذشته سفرهای مختلفی به نقاط مختلف داشتم و علاقه خاصی به موسیقی نواحی ایران پیدا کردم.
وی ادامه داد: یکی از علاقه‌مندی‌های من موسیقی آذربایجانی است اما این موسیقی نیز در کشور متاسفانه به دلیل یک سونگری مانند بخش‌های دیگر موسیقی متفاوت ایران دیده و شنیده نشده است.
علیزاده تاکید کرد: به همین دلیل در کنسرت هم‌آوایان در قسمت اول قصد داریم قطعاتی از موسیقی آذربایجان را اجرا کنیم و حتی معتمدی نیز می‌خواهد آذری بخواند و ماه‌ها برای اینکار تمرین کرده است. در قسمت دوم نیز اشعار کلاسیک قارسی و گلچینی از ادبیات اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: برای من همیشه مهم این است که موسیقی و ساز وسیله‌ای برای ابراز درونی حالات هنرمند باشد و هرهنرمندی که این اصل را قبول داشته باشد در حصار نمی‌ماند. صدای معتمدی نیز این ویژگی را دارد وو درگیر قرارداد‌ها نمی‌شود.
وی در ادامه افزود: از نظرمن معتمدی نه تنها یک خواننده بلکه مانند یک بازیگر سینمااست که می‌تواند خودش را با هر سلیقه‌ای تطبیق دهد و فقط کافی است توانایی‌های صدای ایشان را بشناسیم ورنگ و حالت صدای وی را کشف کنیم.
علیزاده با انتقاد از اینکه اجرای برنامه‌های موسیقی در شهرستان‌ها ضعیف است و این کار با سختی انجام می‌شود گفت: بیشتر اهالی موسیقی علاقه دارند که در شهرستان‌ها برنامه اجرا کنند اما دلیل آنکه موسیقی در شهرستان‌ها ضغیف است این است که ارشاد حمایت نمی‌کند یعنی باید ارشاد با سیاست‌های خود تعیین کند که آیا فقط به دنبال اجرای موسیقی در تهران است یا خیر؟
وی تاکید کرد: بسیاری از شهرستانی‌ها برای دیدن موسیقی و شنیدن آن در کنسرت‌ها به تهران می‌آیند و حتی خود من از سال ۶۷ به بعد تا امروز بار‌ها برای کسانی که از شهرهایی همچون بندرعباس به تهران آمدند از بازار سیاه بلیت خریده‌ام و یا اینکه به دلیل شدت علاقه‌مندی آن‌ها حتی در بوشهر در سالن سینما نیز کنسرت برگزار کردم.
رهبر گروه هم آوایان با اشاره به شرایط بوجود آمده امروز در کشور گفت: امروز مردم احتیاج به امید دارند و زمینه آن نیز ایجاد شده است. بسیاری از مردم امروز از خیلی از مسائل خسته شده‌اند و البته معترض نیز هستند. امروز نیاز به یک هوای تازه در موسیقی است و مرادخانی به عنوان یکی از مسئولان باید به گونه‌ای عمل کند که ما سرمان را در دنیا در موسیقی بالا بگیریم البته ما نیز باید به ایشان کمک کنیم.
وی تاکید کرد: مردم همیشه برای کارهای خوب پیش قدم بودند و از زمان جنگ، دفاع مقدس حتی هرجا لازم بوده جان خودشان را نیز برای رشد کشور داده‌اند اما در این میان این برخی مسئولان بوده‌اند که به وظایف خود آنگونه که باید عمل نکرده‌اند.
علیزاده با اشاره به دخالت دولت در حوزه موسیقی گفت: درست است ما ارکس‌تر ملی داریم اما ارکس‌تر نباید در ایران دولتی باشد اصلا انتظار ما از دولت این است که اگر حمایت نمی‌کند ممانعت نیز نکند.
علیزاده با اشاره به استفاده از صدای زنان در اجرای این کنسرت گفت: نباید در موسیقی تفکیک جنسیتی کرد. اینکه فکر کنیم هرجایی زنان حضور دارند باید احساس خطر کنیم درست نیست زیرا هنر بدون زن وجود ندارد و در همه مسائل زن و مرد باهم شریک هستند.
وی با اشاره به لزوم نوآوری در اجرا‌ها گفت: ما به سنت‌ها پایبندیم اما متاسفانه بسیاری از آن‌ها را نمی‌شناسیم همین امر در موسیقی نیز وجود دارد و نگاهی که به آواز می‌شود نگاه محدودی است.
علیزاده ادامه داد: من در موسیقی برای اجرای صحنه‌ای و حتی موسیقی فیلم یک اصل دارم و آن این است که من فکری دارم وبا فکر خودم وارد یک موضوع تازه می‌شوم اما در آن موضوع نیز با دیدگاه خودم حضور پیدا می‌کنم.
معتمدی خواننده گروه نیز گفت: این کار برای من یک شکل همکاری تازه است البته من پیش از این در ارکس‌تر ملی ایران با علیزاده همکاری داشتم اما این همکاری در این کنسرت قرار است در کنار صداهای دیگر باشد.
وی ادامه داد: من علاقه خاصی به مردم آذربایجان دارم و می‌خواهم با این اجرا عشق و علاقه خودم را به مردم آذربایجان هدیه کنم.
توتونچیان مدیر برگزار کننده کنسرت موسیقی هم‌آوایان با اشاره به روند اجرای این کنسرت گفت: ۱۱ و ۱۲ مهرماه در دو سانس ۱۸و ۲۱:۳۰ کنسرت گروه هم آوایان به روی صحنه می‌رود.
وی ادامه داد: علی‌رغم آنکه هیچ تبلیغ و اطلاع رسانی نشده است اما تمامی بلیت‌ها به فروش رفته است و هیچ بلیطی دیگر برای فروش وجود ندارد.
توتونچیان تاکید کرد: ما بعد از تهران ۱۸ و ۱۹ مهرماه در شیراز و ۲۶ مهرماه در کرمانشاه، ۲۷ و ۲۸ مهرماه در رشت به روی صحنه می‌رویم و در تلاش هستیم تا ۲و۳ آبان ماه نیز در تبریز برنامه اجراکنیم.
وی ادامه داد: با وجود مشکلات کسب مجوز، لوح فشرده صوتی و تصویری این کنسرت ۳ ماه بعد از اجرای تهران منتشر می‌شود و کارگردانی نسخه تصویری بر عهده مسعود فروتن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز