خبرگزاری کار ایران

از سوی معاون شهردار قزوین مطرح شد:

تکذیب ادعای بدهی شهرداری قزوین به اداره‌ کتابخانه‌های عمومی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۷۴

شهرداری قزوین طبق قانون همه مطالبات اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین را پرداخت کرده است و ادعای بدهی شهرداری به این مجموعه کذب محض است.

معاون اداری و مالی شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین طبق قانون همه مطالبات اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین را پرداخت کرده است و ادعای بدهی شهرداری به این مجموعه کذب محض است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قزوین؛ سید تقی مجابی در خصوص پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها افزود: شهرداری قزوین در سال‌های اخیر اقدام به احداثکتابخانه‌ها و قرائت‌خانه‌ها زیادی در شهر قزوین کرده است و در حال حاضر هیچ بدهی به این مجموعه ندارد.

وی با اشاره به ماده ۶ قانون تاسیس کتابخانه‌های عمومی، مصوب مجلس شورای اسلامی و پرداخت نیم درصد از درآمدهای شهرداری به حساب انجمن کتابخانه شهر بیان کرد: بر اساس ماده ۶۸ قانون شهرداری‌ها و نیز تبصره بند ۶ ماده ۲۹ و۳۷ قانون آئین نامه مالی شهرداری‌ها، مصوب۱۲ تیر ۱۳۴۶ مجلس، سهمیه‌ها باید از محل درآمدهای مستمر شهرداری محاسبه و پرداخت شودو گنجاندن کلمه(کل) در ماده ۱۷ آئین‌نامه اجرایی قانون مذکور در اصل قانون وجود ندارد وطبق اصل حقوقی مسلم، چنانچه بین قانون و آئین‌نامه مغایرتی باشد ملاک عمل اصل قانون است و آئین‌نامه قدرت مقابله با قانون را ندارد.

مجابی ادامه داد: فروش اموال شهرداری، اخذ وام و موجودی آخر سال شهرداری در ستون درآمد ثبت می‌شود و در حقیقت این ارقام درآمد نیست که ملاک محاسبه نیم درصد قرار گیرد بنابراین از نظر افراد و مراجع مختلف اگر مغایر قانون باشد قابل اعتنا و عمل نمی‌باشد و در این باره قوانین ذکر شده حاکم و معتبر است.

معاون اداری و مالی شهرداری قزوین گفت: با توجه به اینکه شهرداری‌ها از محل کسب درآمدهای خود اداره می‌شوند و برخلاف دستگاه‌های دولتی از اعتبارات دولتی استفاده نمی‌کنند، اغلب حتی برای پرداخت حقوق کارکنان خود و انجام برخی هزینه‌ها دچار کمبود نقدینگی هستند و بر این اساس شهرداری قزوین در ‌‌نهایت امکان با اداره‎کل کتابخانه‌ها همکاری و مساعدت کرده است.

مجابی با بیان اینکه شهرداری قزوین در سال‌های اخیر اقدام به احداثکتابخانه‌ها و قرائت‌خانه‌ها کرده است، گفت: طبق ابلاغ شماره ۱۹۱۹۴ در ۱۳شهریور ۹۰ سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور به مدیران کلدفا‌تر امور شهری استانداری‌های سراسر کشور و فرم پیوست آن باید جمع خدمات ارائه شده و هزینه‌های مرتبط با آن و وجوه مستقیم و غیرمستقیم پرداخت شده از کل درآمد شهرداری‌ها در بودجه کسر شود و نیم درصد مبلغ حاصله پرداخت شود.

وی اضافه کرد: این درحالیست که مبلغ ۱۲میلیارد و ۷۶۹میلیون و ۴۱۱ هزار ریال در سال ۹۰ از وجوه متمرکز شهرداری قزوین کسر شده است که مغایرت قانونی تصویب‌نامه مذکور با عملکرد کلیه شهرداری‌ها مطابق نامه شماره ۵۴۴۳ که در ۳۱اردیبهشت۹۲ دبیرخانه کلان‌شهر‌ها در حال پیگیری‌ می‌باشد و تا کنون نیز مطابق قانون کلیه مطالبات کتابخانه‌ها توسط شهرداری قزوین پرداخت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز