خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر:

بابلسر پایلوت محصول سالم برنج در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۹۴۷

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در دو ماه گذشته تا امروز توسعه کشت دوم برنج است که توانستیم نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش سطح کشت دوم را داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: بابلسر پایلوت محصول سالم برنج در کشور است.

به گزارش ایلنا از بابلسر، خیرالله‌پور در جلسه کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی که با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در دو ماه گذشته تا امروز توسعه کشت دوم برنج است که توانستیم نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش سطح کشت دوم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشت دوم برنج در این شهرستان معادل سه هزار و ۵۵۰ تن خواهد بود، ادامه داد: یکی از کارهای خوب ما در کشت دوم پرورش اردک است.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با بیان اینکه شهرستان بابلسر پایلوت محصول سالم برنج در کشور است، عنوان کرد: در کشت دوم نیز سعی کردیم محصول سالم تولید کنیم.

خیرالله‌پور با اشاره به اینکه نگاهمان به مجموعه جهاد کشاورزی و بخش کشاورزی کیفی‌سازی است، اذعان داشت: کاهش مصرف سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها، تولید محصول سالم و ارگانیک، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌بری از زمین و ادوات کشاورزی و حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی از جمله اقدامات در این زمینه است.

وی با بیان اینکه لایروبی و زهکشی کانال مناطق بهنمیر یکی از دغدغه‌های کشاورزان این منطقه بود، تصریح کرد: در حال حاضر زهکشی و لایروبی حدود پنج کیلومتر را در دستور کار قرار دادیم که با این کار حداقل دو هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی بهنمیر از آب‌گرفتگی دور می‌ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز