خبرگزاری کار ایران

رییس جمعیت هلال احمر:

آمادگی هلال احمر برای کمکهای بشر دوستانه در سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۳

فقیه از تلاش‌های جمعیت‌های ملی هلال احمر و صلیب سرخ، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر و سازمان ملل متحد برای آزادی گروگان‌های هلال احمر ایران در لیبی تشکر و قدردانی کرد.

ایلنا: رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به درخواست رئیس جمعیت هلال احمر سوریه که خواستار کمک به یک و نیم ملیون آواره سوری شده بود، آمادگی هلال احمر ایران را برای کمک‌های بیشتر بشردوستانه به آسیب‌دیدگان ناشی از درگیری‌های سوریه اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، این اجلاس در قاهره پایتخت مصر در جریان است و رئیس جمعیت هلال احمر در سخنان خود با برشمردن برخی مسائل و موضوعات کلان امدادرسانی بشردوستانه در منطقه مِنا(خاورمیانه و شمال آفریقا)، پیشنهاداتی برای تقویت برنامه‌های صلیب سرخ و هلال احمر ارائه کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در پیشنهادات خود تهیه چشم‌انداز و اهداف مشترک بشردوستانه و ایجاد چارچوب‌های جامع برنامه‌ریزی و مشارکت دسته جمعی، استفاده مؤثر از منابع و ظرفیت‌های جمعیت‌های منطقه، هماهنگی با سایر سازمان‌های بشردوستانه و پشتیبانی از فعالیت‌های دفتر منطقه‌ای فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در خاورمیانه وشمال آفریقا را برای بهبود کیفیت فعالیت جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ ارائه کرد.

وی در پاسخ به درخواست رئیس جمعیت هلال احمر سوریه که خواستار کمک به یک و نیم ملیون آواره سوری شده بود، آمادگی هلال احمر ایران را برای کمک‌های بیشتر بشردوستانه به آسیب‌دیدگان ناشی از درگیری‌های سوریه اعلام کرد.

فقیه با اشاره به حادثه گروگان‌گیری مسئولین جمعیت هلال احمر ایران در لیبی پیشنهاد کرد در موضوع حفاظت و امنیت از امدادگران هلال احمر و صلیب سرخ به عنوان اولویت جهانی در دستور کار اجلاس‌های آینده صلیب سرخ و هلال احمر قرار گیرد و قوانین و مقررات مناسب در این خصوص به تصویب برسد.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین از تلاش‌های جمعیت‌های ملی هلال احمر و صلیب سرخ، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر و سازمان ملل متحد برای آزادی گروگان‌های هلال احمر ایران در لیبی تشکر و قدردانی کرد.

در حاشیه این اجلاس هیئت جمعیت هلال‌احمر ایران دیدارهایی را با رؤسای دیگر جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ و مسئولان سازمان‌های بین المللی برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز