خبرگزاری کار ایران

پیش بینی خرید بالغ بر ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۵۴

با توجه به افزایش نرخ خرید گندم از هفت هزار و۲۰۰ ریال به هشت هزار ریال و هماهنگی به عمل آمده در کمیسیون خرید گندم استان مبنی بر ارایه تسهیلات به کشاورزانی که گندم مازاد بر نیازشان را به دولت تحویل دهند، استقبال خوبی در خصوص تحویل گندم به مراکز دولتی مشاهده می‌شود.

ایلنا: مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت گفت: خرید گندم در استان آذربایجان شرقی از ابتدای تیر ماه آغاز و تا اواخر مهر تداوم خواهد داشت و پیش بینی می‌شود بالغ بر۲۰۰ هزار تن گندم، از بهره برداران بخش زراعی این استان خریداری شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، علی شامی‌نژاد، درنشست بررسی مسائل ومشکلات خرید گندم از بهره برداران استان آذربایجان شرقی افزود: پرداخت وام‌های کم بهره تا سقف ۲۵ میلیون ریال به منظور تامین بخشی از هزینه‌های تولیدکنندگان این محصول همچون هزینه برداشت، بارگیری وکمباین از مشوق‌های خرید از بهره برداران توسط شرکت غله وخدمات بازرگانی محسوب شده وهمچنین به تولید کنندگان گندم که همزمان در دو حوزه کشاورزی و دامداری فعالیت دارند، سبوس به نرخ یک سوم قیمت بازار ارایه می‌شود.
وی گفت: با توجه به افزایش نرخ خرید گندم از هفت هزار و۲۰۰ ریال به هشت هزار ریال و هماهنگی به عمل آمده در کمیسیون خرید گندم استان مبنی بر ارایه تسهیلات به کشاورزانی که گندم مازاد بر نیازشان را به دولت تحویل دهند، استقبال خوبی درخصوص تحویل گندم به مراکز دولتی مشاهده می‌شود.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت ادامه داد: تلاش براین است وجه گندم خریداری شده به موقع به بهره برداران پرداخت و درصورت تامین اعتبارات مورد نیاز از طریق معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری شود، تفاوت نرخ گندم‌های خریداری شده قبلی نیز پرداخت خواهد شد و تاکنون، هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل پشتیبانی امور دام با کشاورزان درتحویل گندم خود به مراکز دولتی با این شرکت قابل توجه بوده است.
شامی‌نژاد از کشاورزانی که گندم‌های خود را در فضای باز جمع آوری و ذخیره کرده‌اند، درخواست کرد هرچه سریع‌تر گندم‌های خود را به سیلو‌ها تحویل دهند و گفت: با شروع ماه پایانی فصل تابستان احتمال کاهش دما و بارش بارندگی به ویژه به صورت تگرگ در آذربایجان شرقی افزایش و احتمال وارد شدن خسارت به محصول افزایش می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز