خبرگزاری کار ایران

به زودی میدان دام آجی چای تبریز پلمپ خواهد شد

کد خبر : ۱۰۴۶۴۴

میدان دام تبریز به محل جدید انتقال می‌یابد.

ایلنا: مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: در طرح ساماندهی میادین دام استان میدان دام تبریز به محل دیگری انتقال می‌یابد.
به گزارش خبرنگار ایلنا بهراد زندیه در بازدید از میدان دام کشتارگاه تبریز گفت: با اجرای طرح ساماندهی میادین دام استان سطح بهداشت عمومی جامعه ارتقا یافته و از جابه‌جایی عوامل بیماری‌زا در جمعیت‌های دامی جلوگیری شده و در این راستا با هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری میدان دام تبریز در آینده نزدیک به محل جدید انتقال می‌یابد.
وی افزود: با توجه به نقش انکارناپذیر میادین عرضه دام در کنترل بیماری‌های واگیر دامی نظیر تب برفکی و نیز با هدف ساماندهی میادین عرضه دام، این طرح با هماهنگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و نهادهای ذی‌ربط اجرا می‌شود.
زندیه اظهار داشت: در این طرح در مدت زمانی مشخص میادین دام موجود در سطح استان ممیزی شده و به استناد ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرای نظارت بهداشتی دامپزشکی و با هماهنگی مراجع قضایی از ادامه فعالیت میادین دام فاقد پروانه بهداشتی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
وی تاکید کرد: ادامه فعالیت میادین عرضه دام مخصوصا میادین دواب دایمی منوط به اخذ پروانه بهره برداری بهداشتی دامپزشکی و بکارگیری یک نفر مسئول فنی دامپزشکی وفق مقررات و ضوابط سازمان دامپزشکی است.
وی با غیرقانونی و غیر اصولی دانستن فعالیت چوبداران و عاملان خرید و فروش گاو و گوسفند در میدان آجی چای، تداوم فعالیت این افراد در محدوده داخل شهر را زمینه ساز بدمنظر شدن شهر، بروز مشکلات زیست محیطی، آلودگی و انتقال بیماری‌های دامی به شهر و شهروندان دانست و با اعلام تعطیلی این منطقه، خواستار انتقال چوبداران حاشیه آجی چای به محل دیگری که شهرداری تعیین خواهد نمود شد و گفت: به زودی میدان دام آجی چای پلمپ خواهد شد.
زندیه اظهار داشت: از مزایای این طرح می‌توان به اعمال مدیریت واحد برای اجرای دقیق ضوابط و مقررات بهداشتی در می‌دان، فراهم نمودن زمینه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی - قرنطینه‌ای و برنامه‌های پیشگیری و کنترل و مراقبت، گزارش سریع و به موقع تلفات غیر عادی و موارد بروز بیماری به اداره کل، استقرار اکیپ‌های عملیاتی مایه کوبی، سم پاشی و ضدعفونی در مجتمع تحت مدیریت مسئول فنی بهداشتی، اجرای کلیه برنامه‌های پیشگیری، کنترل و مراقبت بیماری‌ها، جلوگیری از عرضه غیرمجاز دام، اطلاع رسانی در زمینه بیماریهای مشترک دام و انسان وطرق انتقال آن، کنترل و محدود سازی قاچاق هرگونه دام زنده و در ‌‌نهایت تامین سلامت شهروندان است.
وی ضمن قدردانی از مسئولین شهرداری، سازمان میادین و کشتارگاه به امکانات این محل اشاره کرد و گفت: از امکانات این میدان می‌توان به استقرار پست دامپزشکی، محل کشتار اضطراری، محل انجام معاینات دامپزشکی، جایگاه عملیات واکسیناسیون، سکوی تخلیه و بارگیری دام، حوضچه‌های ضدعفونی، محل استقرار کوره لاشه سوز، انبار علوفه، کاه و مواد کنسانتره، محل جمع آوری و دپوی مرکزی کود، محل استراحت، رختکن و سرویسهای بهداشتی و… نام برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز