خبرگزاری کار ایران

هزارفیلم به هفتمین جشنواره سینماحقیقت رسیده است

کد خبر : ۱۰۴۵۲۳

از جمع آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، کارگردانان ۲۴۸ فیلم متقاضی شرکت در بخش مستند اجتماعی بوده و در دو بخش مستند پُرتره و مستند دینی - آیینی هم به ترتیب ۱۳۷ و ۱۲۷ فیلمساز ثبت اثر کرده‌اند.

ایلنا: مستندسازان سینمای ایران با ارسال ۱۰۱۰ فیلم مستند به دبیرخانه هفتمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت، استقبال گسترده‌ای از مهم‌ترین رویداد سینمای مستند کشور بعمل آوردند.


به گزارش ایلنا، از جمع آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، کارگردانان ۲۴۸ فیلم متقاضی شرکت در بخش مستند اجتماعی بوده و در دو بخش مستند پُرتره و مستند دینی - آیینی هم به ترتیب ۱۳۷ و ۱۲۷ فیلمساز ثبت اثر کرده‌اند.


سایر گونه‌های موضوعی بخش مسابقه ملی جشنواره هم پذیرای این تعداد فیلم مستند بوده‌اند: علمی - زیست محیطی(۱۰۶ فیلم)، جنگ و دفاع مقدس(۹۴ فیلم)، تاریخی - انقلاب اسلامی(۸۷ فیلم)، قوم‌شناسی(۸۲ فیلم)


برپایه این گزارش، در دو «بخش ویژه» جشنواره سینماحقیقت نیز ۷۱ مستندساز متقاضی شرکت در بخش سیاسی - اقتصادی بوده و ۵۸ فیلمساز نیز فرم بخش مستند - داستانی(DocuDrama) را تکمیل کرده‌اند.


آمار بخش «مسابقه بین الملل» جشنواره نیز پس از استخراج نهایی اعلام خواهد شد.


بزودی کار انتخاب و معرفی فیلم‌های برگزیده بخش مسابقه ملی هفتمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت به انجام خواهد رسید.


مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، هفتمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت را در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز