خبرگزاری کار ایران

احمدی در گفت‌وگو با ایلنا:

اخراج الهه راستگو از حزب اسلامی کار ارتباطی به جبهه اصلاحات ندارد

کد خبر : ۱۰۴۴۸۰

حزب اسلامی کار بر اساس سیاست‌های داخلی خود با الهه راستگو برخورد کرده است و این مسئله به گونه‌ای نیست که شورای سیاست گذاری اصلاحات به آن وارد شده و تصمیم گیری خاصی در مورد آن لحاظ کند.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان با اشاره به اینکه اخراج الهه راستگو از حزب اسلامی کار ارتباطی به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ندارد، اظهار داشت: ‌حزب اسلامی کار بر اساس سیاست‌های داخلی خود با وی برخورد کرده است و این مسئله به گونه‌ای نیست که شورای سیاست گذاری اصلاحات به آن وارد شده و تصمیم گیری خاصی در مورد آن لحاظ کند.

علی اصغر احمدی رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی و در بطن آن در قانون اساسی، ساختاری برای برگزاری انتخابات مهم کشور تعریف شده است، گفت: در این ساختار به ۴ انتخابات مهم که عبارتند از انتخابات مجلس خبرگان رهبری، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس شورای اسلامی و در ‌‌نهایت انتخابات شورای شهر و روستا‌ها اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات ساختار مدیریت کشور توسط مردم تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: حال بر اساس ساختاری که یک کشور و نظام اجرایی آن دارد ممکن است این مسئله تغییراتی داشته باشد. به عنوان مثال در بسیاری از کشور‌ها، احزاب به میان می‌آیند تا با فعالیت‌های گسترده‌های خود، کرسی‌های بسیاری را از آن خود کرده و با گرفتن اکثریت جایگاه، دولت را تعیین کنند که می‌توان در میان آن‌ها به کشور چین اشاره کرد.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی گفت: قانون اساسی کشور ما به هیچ وجه در ساختار خود کرسی‌ها را به احزاب اختصاص نمی‌دهد و همواره رأی مردم را جهت دهنده اصلی به جایگاه‌های مهم کشور قرار داده است.

وی افزود: نقش احزاب در کشور ما همواره به شکل یک نیروی حمایت کننده می‌باشد و نمی‌توان توقع داشت که یک حزب بتواند در برگزاری انتخابات نقش صددرصدی داشته باشد چرا که کشور ما یک کشور حزبی نیست و نظام اصلی کشور را قانون اساسی و آراء مردم تعیین می‌کند.

احمدی برداشتی که از نقش حزب و تاثیرات آن در کشور وجود دارد را یک برداشت نادرست خواند و گفت: می‌توان در این میان به اظهارات آقای عسگراولادی پیرامون اینکه " آقایان موسوی و کروبی از سران فتنه نیستند " اشاره کرد؛ زمانی که ایشان در مورد این مسئله اظهارنظر کردند مورد حمله و واکنش‌های تندی از سوی برخی از آقایان قرار گرفتند. در این میان انتظار می‌رفت که حزبی که حامی افرادی مانند موسوی و یا کروبی بودند به حمایت از ایشان وارد شوند اما مشاهده کردیم که این اتفاق آن طور که باید رخ نداد، لذا در مورد خانم راستگو هم این مسئله صدق می‌کند.

وی افزود: حزب اسلامی کار خودش می‌داند که با این خانم که عضو این حزب بوده چگونه رفتار کند و به طور قطع بر اساس سیاست‌های داخلی خود با وی برخورد کرده است و این مسئله به گونه‌ای نیست که شورای سیاست گذاری اصلاحات به آن وارد شده و تصمیم گیری خاصی در مورد آن لحاظ کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز