خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:

آغاز سال تحصیلی با حدود ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در دو دوره ابتدایی و متوسطه

کد خبر : ۱۰۴۴۷۹

حدود هفت هزار مدرسه در قالب بیش از ۲۶ هزار کلاس درس برای میزبانی از کاروان تعلیم و تربیت در مهر امسال آماده است.

ایلنا: مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با آغاز سال تحصیلی حدود ۸۰۰ هزار دانش آموز در دوره‌های ایتدائی ومتوسطه وارد مدارس خواهند شد گفت: حدود هفت هزار مدرسه در قالب بیش از ۲۶ هزار کلاس درس برای میزبانی از کاروان تعلیم و تربیت در مهر امسال آماده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید مجید عاملیان افزود: از دانش آموزان سال تحصیلی جدید بیش از ۷۰ هزار نفر در اول دبستان، حدود ۵۳ هزار نفر در اول متوسطه اول(اول راهنمایی سابق) و بیش از ۵۵ هزار دانش آموز در اول متوسطه دوم(اول دبیرستان) وارد می‌شوند.

وی با اشاره به اضافه شدن پایه ششم از سال گذشته به دوره ابتدایی اضافه کرد: امسال حدود ۶۳ هزار دانش آموز نیر در پایه ششم تحصیل می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان زمان بازگشایی مدارس برای غنچه‌ها(پیش دبستانی) و شکوفه‌ها(اول ابتدایی) را در ۳۱ شهریور و برای دیگر پایه‌های تحصیلی را یکم مهر عنوان کرد و گفت: برای ثت نام دانش آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی مشکلی وجود نداشت.

وی به توزیع بیش از ۹۵ درصد کتابهای درسی دوره ابتدایی و پیش دبستانی توسط آموزش و پرورش در مدارس اشاره کرد و تصریح کرد: کسری کتابهای راهنمایی و دبیرستان نیز که از طریق کتابفروشی‌ها توزیع شده است تا هفته آینده تامین می‌شود.

عاملیان با اشاره به کتابهای جدیدالتالیف برای دوره سوم ابتدایی افزود: برای این منظور دو هزار و ۶۰۰ آموزگار پایه سوم ابتدایی آموزشهای لازم را در تابستان فرا گرفته‌اند.

وی دررابطه با ساماندهی سرویس مدارس که ۵۰ شرکت حمل و نقل وظیفه جابه جایی حدود ۷۰ هزار دانش آموز را در شهر اصفهان به عهده دارند گفت: افزایش ۵/۱۷ درصدی کرایه سرویس مدارس نسبت به سال گذشته و ساندهی تعداد سرنشینان سرویس دانش آموزان ابتدایی از دیگر فعالیت‌های این اداره کل است.

وی با اشاره به وجود ۱۵۱ مدرسه هیات امنایی در استان گفت: میانگین نرخ شهریه در این مدارس ۱۷۹ هزار و ۸۰۰ تومان در شهر اصفهان و حداکثر شهریه ۳۵۰ هزار تومان و حداقل آن بویژه در برخی شهرستان‌ها ۵۰ هزار تومان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز