خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی آمل:

سرانه فضای کتابخانه عمومی آمل به ۸۰ سانتی‌متر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۹۸

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی آمل سرانه فضای کتابخانه عمومی این شهرستان را ۸۰ سانتی‌متر اعلام کرد.

ایلنا: رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی آمل سرانه فضای کتابخانه عمومی این شهرستان را ۸۰ سانت اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از آمل، محمد محمدی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با اعلام اینکه درافق مطالعه با دور نمای ۱۴۰۰ باید به ۶۰۰ هزار کتاب برسد، اذعان داشت: هم‌اکنون وضعیت این شهرستان در رقم ۶۳ هزار کتاب است.

وی با تاکید براینکه وضعیت شهرستان با توجه به فضای پیش‌بینی شده برای آن مناسب نیست و خیلی با وضعیت ایده آل برنامه ریزی شده، فاصله داریم، ابراز داشت: امروزه برای هر آملی ۶ جلد کتاب است که براساس دورنمای ۱۴۰۰ باید این آمل هر ۶ آملی یک جلد کتاب برساد.

محمدی با بیان اینکه شهرستان آمل به لحاظ تعداد عضو در سطح استان رتبه اول است، تصریح کرد: با توجه به افقی که ترسیم شده ۳۵ درصد مردم باید عضو کتابخانه عمومی باشند یعنی چیزی حدود ۱۵۰ هزار نفر ولی امروزه در مرز ۱۱ هزار نفر قرار داریم.

دبیر انجمن کتابخانه عمومی آمل در زمینه سرانه فضای کتابخانه عمومی رتبه هشتم استان بیان و عنوان کرد: با توجه به ترویج فرهنگ و توسعه کتاب و کتاب‌خوانی باید در این زمینه با برنامه‌ریزی دقیق وارد عمل شد.

وی در خصوص اهمیت نهادینه کردن کتاب و کتابخوانی در سبد خانواده اذعان داشت: گنجاندن کتاب به عنوان مهم‌ترین کالای فرهنگی در سبد خانواده ضمن آنکه برای امروزمان کارنامه قابل قبولی در زمینه ترویج مطالعه می‌تواند باشد، توانستیم برای آینده سازان مملکت یعنی کودکان و نوجوانان امروز خانواده‌ها، عادت مطالعه و اهمییت آنرا در آنان نهادینه سازیم.

محمدی با اشاره به کلنگ زنی سه واحد کتابخانه عمومی در سطح روستا‌ها و در هفته دولت گفت: اقدامات اولیه در خصوص انجام قرارداد با پیمانکاران در حال پیگیری است.

بخشدار بخش تازه تاسیس دشت سر آمل خواستار توجه بیشتر این انجمن و اداره ارشاد به بخش جدیدالتاسیس دشت سر شد و گفت: بخش دشت سر با توجه به میزان جمعییتی که داراست فاقد کتابخانه عمومی است.

سید محمد حسنی یادآور شد: با توجه به اینکه تبدیل روستای پر جمعیت وسطی کلا به شهر در دستور کار مسئولین استانی و کشوری قرار دارد لازم است که به کتابخانه نیمه کاره آن توجه ویژه صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز