خبرگزاری کار ایران

طرح‌ بان کی مون برای از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه

کد خبر : ۱۰۳۴۵۰

بر اساس این طرح سلاح‌های شیمیایی سوریه پس از انبار شدن در امکان امن، نابود می‌شوند.

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که وی در حال بررسی طرحی در زمینه انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه به امکان امن و پس از آن از بین بردن این سلاح‌ها است.
به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌بان تأکید کرد که وی در حال بررسی طرحی است که بر اساس آن همه سلاح‌های شیمیایی سوریه به شکلی فوری به امکانی امن منتقل می‌شوند.
دبیر کل سازمان ملل افزود که سلاح‌های شیمیایی سوریه پس از انبار شدن در امکان امن، نابود می‌شوند.
وی در ادامه تصریح کرد که ضرورت دارد سوریه به سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی ملحق شود.
بان کی مون همچنین گفت که در حال حاضر در حال بررسی طرح‌های «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «جان کری» وزیر خارجه آْمریکا در زمینه نظارت بین المللی بر سلاح‌های شیمایی سوریه است.
دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که ضرورت دارد که کنفرانس «ژنو۲» برای حل بحران سوریه برگزار شود.

در همین حال،«سرگئی لاوروف» گفت که وی در دیدار با «ولید المعلم» همتای سوری‌اش در مسکو به دمشق پیشنهاد داد زرادخانه سلاح‌های شیمیایی خود را تحت نظارت بین المللی قرار دهد البته اگر چنین اقدامی از حمله نظامی به این کشور جلوگیری کند.
لاوروف افزود که وی این پیشنهاد را به ولید المعلم داده است و روسیه امیدوار است که پاسخ سریعی در این زمینه بگیرد.
وی تصریح کرد که امیدوار است که پاسخ دمشق در این زمینه مثبت باشد.
این در حالی است که پیش از این «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری با «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس گفت که سوریه می‌تواند از حمله نظامی آمریکا جلوگیری کند اگر سلاح‌های شیمیایی خود را طی یک هفته تحویل جامعه بین المللی دهد اما بلافاصله از این سخن خود برگشت و اعلام کرد که این پیشنهاد جدی نیست.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز