خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان:

مادری مقدس‌ترین حرفه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۳۲

امام جمعه زنجان با انتقاد از اینکه بانوان از نقش خود در خانواده به عنوان مادر غافل هستند، گفت: تصدی شغل‌های اداری به رقابتی در بین بانوان تبدیل شده است.

ایلنا: نماینده ولی فقیه وامام جمعه زنجان گفت: اینکه تلاش کنیم زنان نیز پابه پای مردان در عرصه‌های شغلی وارد شوند، در بلند مدت می‌تواند اثرات مخربی بر روحیه بانوان وارد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در همایش مادران و دختران آسمانی با اشاره به جایگاه زن در اسلام گفت: اسلام برای زنان و مردان جایگاه و حقوق خاصی بر مبنای توانایی‌های روحی و جسمی تعریف کرده است.

وی با اشاره به اینکه تصدی شغل‌های اداری برای بانوان به یک رقابت تبدیل شده است، ادامه داد: پنج میلیون کارمند زن در کشور مشغول فعالیت هستند و تنها بخشی از آنان سرپرست و نان آور خانواده هستند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه اسلام مخالف فعالیت اجتماعی و فرهنگی بانوان نیست، افزود: بانوان باید به رسالت مادری به عنوان یک حرفه نگاه کنند، چرا که در اسلام نیز مادربودن یکی از مقدس‌ترین فعالیت هاست و احادیث بسیاری از پیامبر گرامی اسلام در خصوص جایگاه و نقش مادران نقل شده است.

امام جمعه زنجان نوع نگاه و نگرش به جایگاه زن را مورد تاکید قرار داد و افزود: زنانی که نیاز مالی ندارند بهتر است تا با تربیت فرزندان بر مبنای آموزه‌های دینی به جامعه خدمت کنند.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: تلاش برای اشتغال از سوی بانوان موجب شده است که حضور برخی خانم‌ها در بوتیک‌ها و فروشگاه‌ها موجب رونق فروش شود و همین مساله شخصیت بانوان را زیر سوال می‌برد.

امام جمعه زنجان اظهار داشت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده بانوان در برخی رشته‌های شغلی مربیگری، پزشکی، روان‌شناسی و تدریس بسیار موفق‌تر از آقایان عمل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در اسلام برای زن و مردم تفاوت‌هایی از نظر روحی و جسمی قائل شده‌اند، خاطرنشان ساخت: اینکه تلاش کنیم زنان نیز پابه پای مردان در عرصه‌های شغلی وارد شوند، در بلند مدت می‌تواند اثرات مخربی بر روحیه بانوان وارد کند.

این مقام مسئول به افزایش آمار طلاق در کشور اشاره و اضافه کرد: ۷۰درصد آشنایی زوجین در بوتیک‌ها، سینما‌ها و خیابان هاست و همین مساله موجب می‌شود زوجین در کوتاه مدت از یکدیگر طلاق بگیرند.

وی به توصیه‌های اسلام به خانواده‌ها تاکید کرد و ادامه داد: اسلام برای زن و مرد حقوقی قائل است که اگر رعایت شود موجبات خوشبختی خانواده‌ها را در پی دارد.

امام جمعه زنجان به تربیت دینی فرزندان در خانواده تاکید کرد و ادامه داد: اصرار بانوان برای اشتغال در هر حرفه و هر جایگاهی یک مشکل فکری است که حضور توام با آسیب بانوان در جامعه در آینده بیش از این خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین از کمبود حوزه علمیه خواهران در استان زنجان انتقاد کرد و ادامه داد: بسیاری از دختران این استان علاقمند به ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه هستند که باید زمینه و بستر تاسیس چنین مراکزی فراهم شود.

وی با انتقاد از اینکه ایران جزء دومین کشور جهان در خرید لوازم آرایشی است، اظهار داشت: متاسفانه بدحجابی و پوشش‌های نامناسب در بسیاری از مراکز و دانشگاه‌های استان به چشم می‌خورد.

حجت الاسلام خاتمی در خاتمه به الگوی اسلامی سبک زندگی که از سوی مقام معظم رهبری تاکید شد، اشاره کرد و افزود: کلیدی‌ترین نقش یعنی تربیت فرزندان بر مبنای آموزه‌های دینی در دست مادران است و نباید از این مهم غافل بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز