خبرگزاری کار ایران

زمان برگزاری همایش بزرگداشت امام زاده‌گان در ایلام مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۲۷

همایش بزرگ داشت مقام شامخ امام زادگان از 20 شهریور سال جاری مصادف با 5 ذی القعده روز ملی تکریم امام زادگان در سطح 5 بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شود.

ایلنا: حجت الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، در نشست اصحاب رسانه و مطبوعات در ایلام، اظهار کرد: همایش بزرگ داشت مقام شامخ امام زادگان از ۲۰ شهریور سال جاری مصادف با ۵ ذی القعده روز ملی تکریم امام زادگان در سطح ۵ بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، وی تصریح کرد: این همایش روز ۲۱ شهریور در امام‌زاده سیدمحمد عابد (ع) ملکشاهی، سیدحسن (ع) مهران، روز ۲۵ شهریور در بقعه سید صلاح الدین محمد (ع) آبدانان، ۲۵ شهریور بقعه متبرکه امام‌زاده علی صالح (ع) و ۲۶ شهریور نیز در امام‌زاده سید سیف الدین (ع) دره شهر مصادف با ولادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام کاروند، بیان کرد: از بین این تعداد امام‌زاده شاخص، علی صالح (ع) به عنوان شاخص‌ترین امام‌زاده این استان به صورت ویژه تکریم خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، اضافه کرد: بررسی شخصیت امام‌زاده علی صالح (ع) در ابعاد تاریخی، جهادی و معنوی، ارائه گزارش عملکرد فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی در بقعه متبرکه علی صالح (ع) از جمله محورهای این همایش است.

وی به ساخت فیلم سینمایی اعرجییون با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه و صدا و سیمای مرکز ایلام اشاره کرد و افزود: کار تحقیق و نویسندگی فیلم به اتمام رسیده و اواسط مهر سال جاری با حضور شخصیت‌ها و هنرپیشگان کشوری فیلم برداری آن کلید خواهد خورد.

حجت الاسلام کاروند ابراز کرد: امام زادگان به عنوان سمبل گرایش‌های مذهبی و باورهای اعتقادی در بین مسلمانان محسوب شده و بررسی زندگی امام‌زاده‌ها از نظر معنوی، علمی، جهادی و اجتماعی از محورهای اساسی ترویج فرهنگ معصومین و اهل بیت (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، خاطرنشان کرد: استان ایلام با وجود ۶۲ بقعه متبرکه و امام‌زاده عظیم الشان یکی از استان‌های مذهبی در کشور محسوب شده و وجود این امام زادگان مایه خیر و برکت در این استان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز